רשת בלומברג דיווחה הבוקר (חמישי) כי סכסוך חריף התגלע בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לסוכנות הביון הישראלית, המוסד. על פי הדיווח, מסר המוסד לבכירים ומחוקקים אמריקאים כי סנקציות חדשות על איראן עשויות לחבל במשא ומתן עם טהרן וזאת בניגוד לדעתו של ראש הממשלה הישראלי, שחושב כי יש להקשיח את העמדות מול האיראנים.

כבר עתה, נמצא הנושא במחלוקת בין ברק אובמה והדמוקרטים, לבין בכירים במפלגה הרפובליקנית, המשתמשים בסכסוך הפנימי בישראל על מנת לערער את נחיצותן של סנקציות נוספות על איראן, אותן הציעו הרפובליקני מרק קירק והדמוקרט רוברט מננדז.
בכירים במוסד תידרכו גם את אובמה וגם מספר סנטורים אמריקאים שביקרו בישראל ובראש הנושאים בתדריך עמדה דאגתם של בכירי המוסד מהצעת הסנקציות של קירק ומננדז, שיגבירו את הסנקציות על המדינה באופן חריף.  לשכתו של נתניהו הביעה את תמיכתה בהחרפת הסנקציות. 

עדות לקרע הישראלי הגיעה כבר אתמול, כאשר מזכיר המדינה, ג'ון קרי, אמר כי איש מודיעין ישראלי, שאת שמו לא אמר, אמר לו כי "סנקציות חדשות על איראן יהיו כמו לזרוק רימון לתוך התהליך". אזהרה ראשונית ממנהיגי המוסד הישראליים נמסרה בשבוע האחרון למשלחת של הקונגרס האמריקאי. 

בוב קורקר, יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, נתמך על ידי הסנטורים הרפובליקנים לינדזי גרהם וג'ון מקיין, דוחף לחקיקתה של העסקה הגרעינית עם איראן, אשר אינה מכילה סנקציות נגדה. הבית הלבן מתנגד כעת להצעת החוק הזו, בעיקר מכיוון שהוא לא רוצה שהקונגרס יתערב בסוגיה הזו. בדיון בועדת החוץ של הסנאט,  קורקר אמר כי הצעתו מקובלת על כל הגורמים הרשמיים בישראל איתם דיבר.