המפלגה היהודית ערבית חד"ש, חלק הנחשב למתו ביותר מהרשימה המשותפת בכנסת, הציגה הערב (ראשון) תאוריית קונספירציית מיוחדת במינה כי מדינת ישראל נמצאת בברית עם ארה"ב ודאעש על מנת לפלג את סוריה.

"שיתוף הפעולה בין ישראל לארגון ג'בהת אל נוסרא מצביע על השותפות בין האימפריאליזם האמריקאי והציונות במטרה לפתל את סוריה והעל הסורי"  נאמר בהצהרה שפרסם דובר הסיעה רג'ה זעתרי. על פי ההודעה התשובה למעשי הטבח והכיתתיות הגוברת בסוריה היא : "לעמוד לצד העם הסורי נגד האימפריאליזם והציונות". 
ההצהרה, כך מסר מקור בסיעה לג'רוזלם פוסט, מקובלת על כל חברי הכנסת של הסיעה, דבר המצביע על כך שזו עמדתה של מפלגת חד"ש בלבד ולא של הרשימה המשותפת כולה.  

הציבור הערבי בישראל חלוק בדעותיו בין תמיכה לנשיא סוריה החילוני בשאר אל אסד לבין תמיכה בארגוני המרד השונים נגדו, כולל ארגונים איסלמיסטיים קיצוניים כמו דאעש וג'בהת אל נוסרה.
הצהרות מהסגנון הזה, ונטייה של חברי הסיעה לתמוך במשטרו של בשאר אל אסד, מקשות על עמדתו של העומד בראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, שאימתץ בבחירות האחרונות קו מתון ומפוייס הקורא לאזרחי ישראל היהודים לעבוד יחד עמו בשיתוף פעולה