מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את בקשת הממשלה לאפשר את קידומה של הצעת החוק שאושרה בכנסת הקודמת, הצעה המתירה להזין בכפייה אסירים ביטחוניים השובתים רעב. 
53 חברי כנסת תמכו בהצעה ו-50 התנגדו לה, כאשר הצעת החוק תועבר כעת להמשך החקיקה לקראת קריאה שניה ושלישית.

על פי ההצעה, שאושרה בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה אך החקיקה נעצרה בגלל הקדמת הבחירות, נציב בתי הסוהר יוסמך לפנות לבית המשפט המחוזי בבקשה לקבל היתר למתן טיפול רפואי לאסיר שובת רעב. זאת אם החליט על סמך חוות דעת של רופא, כי בשל שביתת הרעב קיימת אפשרות ממשית שתיגרם בתוך זמן קצר סכנה חמורה לבריאותו.
בית המשפט יביא בחשבון את חוות דעתה של ועדת האתיקה בבית החולים שבו מאושפז האסיר, למעט במקרים דחופים, ויחויב לשקול את מצבו הרפואי והנפשי של האסיר, הסיכויים והסיכונים של הטיפול המבוקש לאסיר, מידת הפולשנות של הטיפול המבוקש והשפעתו על כבוד האסיר, עמדת האסיר ונימוקיו, תוצאות טיפולים דומים שניתנו לאסיר. לצד כך יילקחו בחשבון שיקולים של ביטחון המדינה, שלום הציבור והשפעת ההחלטה על היכולת לשמור על הסדר והביטחון בבית הסוהר. 

לפי ההצעה, אם ייתן בית המשפט את ההיתר, ניתן יהיה להעניק את הטיפול הרפואי גם אם האסיר מתנגד לכך, וסוהר יוכל להפעיל כלפיו כוח כדי לאפשר את הטיפול.
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "שביתות רעב של אסירים הן תופעה מוכרת, אשר חוזרת על עצמה במציאות הישראלית במשך השנים, לשם קידום תכליות שונות של ציבור האסירים השובתים. לעתים מתאפיינות שביתות הרעב בכך שמשתתפים בהן מספר גדול של אסירים, וכן בכך שחלק מן האסירים מתמידים בשביתת הרעב למשך פרק זמן ממושך, אשר בחלק מהמקרים מגיע עד כדי סיכון חייהם. מצב דברים זה מחייב גיבוש של דרכים ראויות ומתאימות לצורך התמודדות עם שביתות הרעב".
השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בדיון כי "שביתת רעב עד מוות היא סוג של פיגוע התאבדות. אנחנו במדינת ישראל תמיד מקדשים את ערך החיים ולכן לא נאפשר להתאבדות להתרחש, לא בתלייה, לא בחגורת נפץ ולא בשביתת רעב".

"כדאי שנבין שמה שאסור לעשות לאווזים אסור לעשות גם לבני אדם"
ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) שהתנגד להצעה אמר: "בכנסת הקודמת נאבקנו נגד החוק הבעייתי המסוכן והמיותר הזה ובסופו של דבר הצלחנו לעצור אותו מכיוון שגם חברים בקואליציה השתכנעו בכך. הזנה בכפייה זה סוג של עינוי, ולא סתם עינוי אלא עינוי אכזרי. מדינת ישראל חוקקה חוק שאוסר הזנה בכפייה לאווזים, כדאי שנבין שמה שאסור לעשות על אווזים אסור לעשות גם לבני אדם". 
ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) שהיתה אף היא בין המתנגדים אמרה: "הצעת החוק הזו שהיא פוליטית לחלוטין מבקשת למנוע את שביתות הרעב. הלחץ של שביתות הרעב הובילה את הממשלה לחוקק חוק שאני לא מבינה את התועלת שלו, במיוחד לא בנקודת הזמן הזו. זה רק יוביל אותנו לפגיעה חמורה יותר במדינת ישראל. כל המחקרים מראים שהנזק שיכול להיגרם מהזנה בכפייה גרוע בהרבה. אנחנו בימים שהתדמית הבינלאומיות של ישראל לא בשיאה בלשון עדינה. מה אנחנו צריכים את זה עלינו עכשיו?".

נועם רבקין פנטון, פלאש 90
 
ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) טען כי ההצעה מבקשת לקנות שקט תעשייתי למדינת ישראל באמצעות עינויים. "מישהו באמת חושב שהפלסטינים יפסיקו את מאבקם בגלל הזנה בכפייה? אתם רוצים להרוס את הדמוקרטיה, היא פשוט לא מתאימה לכם". 
ח"כ שרון גל (ישראל ביתנו) הסביר כי גם סיעתו מתנגדת להצעה אבל מנימוק אחר. לדבריו "על ישראל ללמוד מראש ממשלת בריטניה לשעבר, מרגרט תאצ'ר, שאמרה כי החלטה של אסיר לשבות רעב עד למוות היא החלטה שלו ולא של המדינה".