המתח בקואליציה גבר לקראת ההצבעה שהתקיימה עד השעות הקטנות של הלילה (חמישי) על בחירת נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים, לוועדה למינוי דיינים ולוועדה למינוי קאדים.



על פי דיל שנעשה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, היו אמורים חברי הקואליציה ביחד עם ליברמן לתמוך במועמדותם של הח"כים נורית קורן מהליכוד ורוברט אילטוב מישראל ביתנו לוועדה למינוי שופטים, ואכן- כך היה.



עם ספירת הקולות, נמצא כי ח"כ קורן קיבלה 69 קולות וח"כ אילטוב 67 קולות. חברי הכנסת איילת נחמיאס (המחנה הציוני) וח"כ עפר שלח (יש עתיד), שלא נבחרו, קיבלו בהתאמה 52 ו-47 קולות. 



בחירתם של קורן ואילטוב, ביחד עם שרת המשפטים איילת שקד שגם היא חבר בוועדה, יהיה לימים גוש חוסם שיאפשר למנוע בחירת שופטים לבית המשפט העליון שהימין מתנגד לבחירתם.



הפסד לנתניהו בוועדה למינוי דיינים



אך למרות שהדיל של נתניהו וליברמן עבר, הקואליציה רשמה הפסד בתוצאות ההצבעה לוועדה למינוי דיינים. מי שנבחרו הם ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) עם 97 קולות וח"כ רויטל סוויד מהמחנה הציוני עם 62 קולות. סוויד הביסה את חברת הכנסת נאוה בוקר (הליכוד), שקיבלה 58 קולות בלבד.



לוועדה למינוי קאדים נבחרו ח"כ יואב בן צור (ש"ס) עם 74 קולות בעד ו-15 נגד, ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) עם 83 קולות בעד ותשעה שהצביעו נגד. גם איסאווי פריג עם 75 קולות בעד ו-12 נגד. שלושת המועמדים הללו אושרו ונבחרו לוועדה. לוועדה לקאדים מדהב נבחרו עבדאללה אבו מערוף עם 67 קולות בעד ו-49 נגד וח"כ חמד עמר עם 63 קולות בעד לעומת 48 נגד. שניהם יהיו נציגים בוועידה. 



ההצבעה הייתה חשאית והתנהלה בקלפי שהוצבה באולם המליאה מאחורי פרגוד.



טרם ההצבעה, גבר בקואליציה החשש שח"כים, בייחוד מהבית היהודי ומכולנו, לא יכבדו את הדיל ויצביעו עבור מועמדים אחרים. בשל כך, הזהיר הערב נתניהו את שותפיו הקואליציוניים כי אם הם יצביעו בניגוד לסיכומים המוקדמים הוא יטרפד את אישור החוק הנורבגי בקריאה שנייה ושלישית. החוק הנורבגי, שעבר מוקדם יותר בקריאה ראשונה, אמור להיות מובא לאישור סופי של מליאת הכנסת בשבוע הבא.



"ממשלה העוסקת בג'ובים וקומבינות"



הדיווחים על איומים מצד נתניהו גרמו לביקורת רבה באופוזיציה. חברת הכנסת עליזה לביא אמרה הלילה במהלך הדיון המרתוני על החוק הנורבגי כי איומי ראש הממשלה מייתרים את החוק, כי במקום לבחור ח"כים המתאימים לכהן בוועדות- הוא מתכוון לבחור במה שמתאים ומשרת את האינטרס שלו.


ח"כ גרמן מיש עתיד התייחסה גם היא לדיל ואמרה: "זה לא חוק נורבגי זה חוכא ואיטלולא, זו ממשלה העוסקת בג'ובים ובקומבינות".



הלילה דווח כי יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ערך סבב שיחות בקרב חברי סיעתו כדי להבטיח שיצביעו למועמדי הקואליציה, לאחר שנשמעו דיווחים על כך שחלק מחברי הסיעה קיבלו טלפונים מרבנים שלא לתמוך במועמדת אישה. אחרים טענו כי נאווה בוקר מהליכוד, שאותה הקואליציה מתכוונת להביא לוועדה למינוי דיינים, היא בכלל רפורמית. כמו כן נשמעו קולות בבית היהודי נגד תמיכה במועמדותו של המועמד השני מטעם הקואליציה לוועד למינוי דיינים - הח"כ החרדי ישראל אייכלר מיהדות התורה. כמו כן, גורמים בבית יהודי אמרו כי ישנם ח"כים מסיעתם שלא רוצים לתמוך במועמד חרדי.



בתוך כך, נחשפה הלילה בערוץ 2 שיחה קשה בין ראש הממשלה נתניהו לבין יו"ר ש"ס דרעי, על רקע ניסיונו של דרעי לסגת מההסכמות בקואליציה לגבי בחירת הנציגים לוועדה למינוי שופטים ודיינים. ערוץ 2 גייס את שירותייה של המומחית לשפת הסימנים שרה גבאי, כדי לפענח שיחה בין דרעי לנתניהו. על פי הפענוח, נשמע נתניהו אומר לדרעי: "מה? אתה מבין מה שאתה אומר? ואם אתה לא מבין מה שאתה אומר... הכל בסדר ואתה עף מפה עכשיו ואני אראה לכם מה זה. אני אוכיח שכולם שקרנים". נתניהו אמר ככל הנראה את הדברים לאחר שדרעי אמר לו שישנם ח"כים חרדים שדעתם אינה נוחה לגבי הסיכומים לגבי אופן ההצבעה.



כאמור, בעקבות השיחה עם דרעי ובעקבות דיווחים מהבית היהודי, הזהיר נתניהו כי אם הח"כים יפשלו והדיל לא יעבוד הוא יטרפד את החוק הנורבגי בקריאה השנייה והשלישית.