״כן, אני מאוד מודאג מהחזית בין אובמה לנתניהו ומהיחסים בין ארה״ב לישראל״. כך אומר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בראיון נרחב שיתפרסם מחר (שישי) ב״מעריב סופהשבוע״ במלאת שנה לכהונתו.
״ראש הממשלה מנהל מערכה מול ארה״ב כשווה מול שווים״, הוסיף הנשיא, ״וזה עלול לפגוע גם בישראל עצמה. אני מוכרח לומר שהוא מבין בארה״ב יותר ממני, אבל יחד עם זאת אני מוכרח לומר שאנחנו מבודדים בעולם במידה רבה. כשיש ראש ממשלה ונשיא בשתי מדינות דמוקרטיות כאלה שהופכים להיות נצים, זה מאוד מדאיג אותי. אני לא מהנבהלים, אבל בפעם הראשונה אני רואה שאנחנו בבידוד".
בראיון מתייחס ריבלין גם לגל המתקפות כלפיו מצד גורמים ואזרחים בימין, בעיקר ברשתות החברתיות, על רקע פשעי השנאה האחרונים.

"כבר עברתי דברים כאלה בחיי, אף פעם לא התביישתי להגיד את דעתי", הוסיף הנשיא, "האנשים האלה, שמתלהמים ותוקפים, אין אצלם אמצע. או שאתה בעדם, או שאתה נגדם. אם אתה נגדם, הם נאטמים ולא שומעים כלום. וחסר לך שלא תהיה בעדם במיליון אחוז. אני לא מפחד מהם ולא נרתע מהם. אני ז'בוטינסקאי, עם אמונה עמוקה בחזרתו של עם ישראל לארץ ישראל, אבל באותה נשימה אני גם יודע שאנחנו לא 'עם לבדד ישכון'. אנחנו יושבים בתוך העמים. אין לנו מלחמה עם האסלאם, ומי שחותר למלחמה כזו הוא מטורף".

הנשיא גם התייחס לקריאתו של ראש הממשלה נתניהו ביום הבחירות: "תאר לעצמך שבצרפת, נניח, הנשיא היה מזהיר את הצרפתים לרוץ להצביע כי היהודים נעים בכמויות גדולות לקלפי, והם מצביעים למועמד השני? היינו אומרים שזה אנטישמי".
ריבלין מדבר בראיון גם על בית"ר ירושלים, הקבוצה שהוא אוהד, ועל ההקצנה של אוהדיה. הנשיא מבהיר כי הוא תומך בצירוף שחקן ערבי למועדון.

הראיון המלא: מחר ב"מעריב סופהשבוע"