הקבינט אישר הערב (שלישי) את המלצת שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ להקמת מערך אבטחה של התחבורה הציבורית בירושלים.



החלטת הקבינט כוללת גיוס של 300 מאבטחים נוספים לתחבורה הציבורית בירושלים בעלות 80 מיליון שקלים.


ההחלטה התקבלה בהתאם לתוכנית שגובשה במשרד התחבורה. עד לגיוס ותהליך ההכשרה של המאבטחים, צה״ל יעמיד לרשות התחבורה הציבורית בירושלים את כח האדם הנדרש, אשר ייתן את המענה בעת איום או אירוע טרור. 

היחידה החדשה שתוקם צפויה לפעול כרגע בבירה בלבד. 
 

עוד הוחלט על הגדלה והרחבת הכוח המבצעי של משטרת ישראל. בנוסף לכך, מסתמן כי משטרת ישראל תתוגבר באמצעות פריסה של חיילים סדירים מיחידות לא קרביות כמו המשטרה צבאית, פיקוד העורף וחניכי קורסים שונים, כדי שיפגינו נוכחות בשכונות של מזרח ירושלים.
האחריות עדיין תהיה של משטרת ישראל והיא זו שתקבל את החלטה כיצד לבצע את הפעילות המבצעית. בתוך כך הסמיך הקבינט את משטרת ישראל להטיל סגר או כתר על מוקדי חיכוך והסתה בירושלים על פי שיקולי הביטחון.
החלטה זו התקבלה כחלק משורת ההחלטות של הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס היום בעקבות גל הטרור בבירה וברחבי הארץ.

בנוסף הנחה הקבינט את צה"ל לפרוס כוחות במקומות רגישים על גדר הביטחון בטווח המיידי. בתוך כך הנחה נתניהו להכין עבודת מטה להשלמת גדר הביטחון לרבות בדרום הר חברון.
בין ההחלטות שהתקבלו, בנוסף להריסת בתי מחבלים לא תתאפשר בנייה מחודשת במקום בו נהרס בית מחבל. עוד הוחלט להחרים את רכושם של מחבלים שביצעו פיגועים ולשלול תושבות קבע למפגעים.
 
מצה"ל נמסר כי הם נערכים למצב בו ידרשו לספק מאות לוחמים ויותר לצורך תגבור המשטרה ומשמר הגבול, בהתאם להנחיות הדרג המדיני. משטרת ישראל דרשה את התגבור בין היתר כדי לפזר כוחות מבצעיים בכלל האזורים הרגישים וגם בערים נוספות בהתאם להערכות מודיעין.
בצה"ל כבר הודיעו למספר יחידות להתכונן לאפשרות שלוחמים ישלחו לתגבר את המשטרה, חופשות בוטלו בכמה מהיחידות וחיילים שיצאו לחופשות מתודרכים לשמור על ערנות מתוך הבנה כי כל לובש מדים ברחוב הוא מטרה לפיגוע. חייל שיוצא בכל יום לביתו סיפר ל"מעריב אונליין": "קיבלנו הוראות ברורות לשמור על ערנות, לא להירדם באוטובוסים וברכבות, לא להסתובב ברחוב עם אוזניות על האוזניים ולהשתדל לא לעמוד חשופים בתחנות הסעה לא ממוגנות". 
עוד החליטו בצה"ל לבטל מספר תרגילים, ומילואימניקים שגויסו קיבלו הוראה שלא להתייצב בעקבות הדחייה. גורם צבאי מסר כי התרגילים שבוטלו הם של יחידות שנדרשות לתפוס כוננות בכמה גזרות. גם לוחמי מעברים ומאבטחים ישלחו לסייע למשטרה במידה ויוחלט סופית לבצע "כתר נושם" סביב מזרח ירושלים. 
במערכת הביטחון אין שום הערכה בשלב זה לאן פני הדברים - האם להמשך ההסלמה בימים או בשבועות הקרובים או לדעיכה של גל הטרור, האלימות, הפרות הסדר וההפגנות.