סערה בעקבות דבריו של נתניהו בקונגרס הציוני לאחר שטען כי מי ששתל את הרעיון להשמדת יהודי אירופה במוחו של אדולף היטלר הוא המופתי של ירושלים חאג אמין אל חוסייני. לדבריו, היטלר כלל לא התכוון לחסל את היהודים, אלא רק לגרשם. 

בנאום אותו נשא אמש בשעות הבוקר, התייחס נתניהו לפגישה שהתקיימה בין המופתי להיטלר בנובמבר 1941: "היטלר לא רצה להשמיד את היהודים באותו זמן, הוא רצה לגרשם", אמר נתניהו והוסיף: "חאג' אמין אל-חוסייני הלך להיטלר ואמר לו 'אם תגרש אותם, כולם יבואו הנה'". על פי גרסתו של נתניהו, היטלר שאל "אז מה עליי לעשות איתם", והמופתי השיב לו "שרוף אותם". 

במהלך הנאום הוסיף נתניהו ותקף את הרשות הפלסטינית שמעוררת את גל הטרור הנוכחי, לטענתו. הוא התייחס גם להסתה הפלסטינית וסקר את ''עשרת השקרים הגדולים'' שלה וביניהם הכוונה של ישראל לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית "וזה למרות שהר הבית זה המקום המקודש לנו. אבל לא נשנה את הסטטוס קוו. מדובר בשקר".
 
ראש הממשלה גם דחה את טענות מנהיגי העולם הערבי לפיהן ישראל מבקשת להחריב את מסגד אל אקצא: "השקר הזה כבר בן 100 שנים. אבל הר הבית עומד, מסגד אל אקצה עומד. גם השקר ממשיך לעמוד. ישראל היא היחידה ששומרת על המסגד", קבע נתניהו וציין את המקומות הקדושים לאסלאם שהושמדו במהלך העימותים הפנימיים בעולם הערבי. דבריו של נתניהו עוררו סערה ברשת ובקרב פוליטיקאים שמיהרו להגיב.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג אמר בתגובה לדברים כי: "אתמול אמר נתניהו לפני הקונגרס הציוני שהנאצים לא רצו לחסל את היהודים, אלא רק לגרשם והיה זה המופתי חאג׳ אמין אל חוסייני ששתל את הרעיון אצל הצורר היטלר".

"זהו סילוף היסטורי מסוכן ואני תובע מנתניהו לתקן אותו לאלתר מכיוון שהוא מגמד את השואה, את הנאציזם ואת חלקו של אותו צורר נורא אדולף היטלר באסון הנורא של עמינו בשואה. זה נופל כמו פרי בשל היישר לידיהם של מכחישי השואה ומכניס אותם לסכסוך עם הפלסטינים. נתניהו שכח שהוא לא רק ראש ממשלת ישראל הוא גם ראש ממשלת העם היהודי".

"איש לא ילמד אותי איזה שונא ישראל היה המופתי. הוא נתן הוראה לרצוח את סבי, הרב הרצוג ותמך בהיטלר באופן פעיל. אבל היטלר היה רק אחד. הוא זה שכתב את ספרו המבחיל "מיין קאמפף", ובינואר 1939 כמעט שלוש שנים לפני פגישת היטלר-חוסייני נאם היטלר ברייכסטאג ופרס את הפתרון הסופי.
מחנה ההשמדה הראשון "חלמנו" הוקם בסמןך לזמן הפגישה והאקציות היו בשיאן כבר חדשים. היטלר לא היה צריך את חוסייני כדי להורות לרצוח יהודים רק בשל יהדותם. יש גבול עד כמה אפשר לסלף את ההיסטוריה וכאמור, אני תובע מנתניהו לתקן את דבריו, ומייד".

גם ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שנשא בעבר בכנסת נאום נגד הכחשת השואה, תקף בחריפות את דברי נתניהו על היטלר וחאג' אמין חוסייני ואמר: "אלה דברי הבל ושקר הסטורי מביך הנותן הכשר להיטלר ומשנתו הגזענית שהיא היא הביאה להשמדת יהודים. שינאת נתניהו לפלסטינים ורצונו העז להרעיל את מחשבות הישראלים  נגדם מעבירות אותו על דעתו". 
 
ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) תקף גם הוא את רה"מ בהודעה לתקשורת: "זאת בושה גדולה. ראש הממשלה של מדינת היהודים הוא בשירות מכחישי השואה - זה עוד לא היה לנו". 
 
עוד מסר שמולי, "זאת לא הפעם הראשונה שבה נתניהו מסלף עובדות היסטוריות, אבל שקר בסדר גודל כזה עוד לא היה. נתניהו צריך לבקש סליחה באופן אישי מכל ניצולי השואה".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה בפייסבוק לדבריו של רה"מ בקונגרס הציוני אמש: "היטלר לא רצה להשמיד את היהודים בזמנו. הוא רצה לגרש אותם. וחאג' אמין אל חוסייני הלך אליו ואמר 'אם תגרש אותם כולם יבואו לכאן'. 'אז מה אעשה איתם?' שאל היטלר, וחוסייני ענה 'שרוף אותם'." ‎
זה לא נאום של יורג היידר. זה לא קטע מהדוקטורט של אבו-מאזן. זה ציטוט אמיתי לחלוטין של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אתמול מעל בימת הקונגרס הציוני. לראות ולא להאמין.
 
אולי כדאי להוציא מהקבר את 33,771 היהודים שנרצחו בבאבי יאר בספטמבר 1941, חודשיים לפני שהמופתי והיטלר בכלל נפגשו, ולעדכן אותם שהנאצים בכלל לא התכוונו להשמיד אותם.
 
אולי שנתניהו יספר את זה לקרובי משפחתי מליטא שנרצחו על ידי הנאצים יחד עם עוד כמעט מאתיים אלף בני הקהילה היהודית שם, גם כן לפני שהמופתי והיטלר נפגשו.