גורמים במפלגת העבודה אומרים היום (שלישי) כי במפלגה נערכים לאפשרות של ועידת בזק שתכונס כבר ביום ראשון הקרוב בה ימסור היו"ר יצחק הרצוג הודעה על הצלחת המגעים להצטרפות המחנה הציוני לממשלה ויבקש את תמיכת הועידה, או לחלופין ימסור בה הודעה על כישלון המגעים. גורם בכיר בעבודה אמר כי כדי לכנס את הועידה ביום ראשון יש צורך להודיע לצירים 72 שעות מראש, כך שהדד ליין של הרצוג לקיום המגעים הוא ביום חמישי הקרוב.  בכיר במחנה הציוני אמר למעריב אונליין: "לא יתכן שנגיע ביום ב לפתיחת כנס הקיץ של הכנסת בלי שנדע האם אנחנו באופוזיציה או בקואליציה".



גם חברת הכנסת יחימוביץ' אישרה את הניסיון לגייס ועידת בזק וסיפרה: "אני אהיה עכשיו קונקרטית. צירי מפלגת העבודה, שמקבלים ממש בדקות אלה טלפונים של גיוס ועידה אפשרית שתאפשר זחילה לממשלה, כי כך נראית הצעת נתניהו, ישמעו מילים שיהיו כמו איפור וסומק ושיגידו להם מילים גדולות כמו סיכוי דרמטי בתהליך השלום. יש גם נימות של איומים, שכנועים והפצרות. אני אומרת לכל 2100 צירי הוועידה, אם תקחו את ההצעה הזאת, תבגדו בהשקפת עולמכם. בדיוק לכן נבחרתם למאבק". 



מוקדם יותר הבוקר, שודרה הקלטה בה נשמע הרצוג מנסה להגן על ההחלטה שלו, ועורר את זעמה של שותפתו למפלגה, ח"כ שלי יחימוביץ', שמתנגדת נחרצות לכניסה לממשלה. יחימוביץ' תקפה במהלך ראיון ברשת ב' את ההדלפה של ההקלטה, וטענה כי מדובר בטריק של אנשי הרצוג: "אנחנו יודעים בדיוק איך נעשים הדברים האלה ומאיפה מגיעות ההקלטות. אנחנו לא ילדים קטנים, יש לנו מחויבות לגבי מחנה עצום. בואו נדבר בלי שטיקים ושטויות. בלי להוביל מפלגה שלמה לאבדון, ההצעות הן ריקות מתוכן, אנחנו צועדים למסע של התבזות. אני מתכוונת להיאבק על המפלגה שלי, יש לנו שותפים. אם צריכה להיות מערכה, תהיה מערכה. אשתמש בכלים, ציבוריים, פרלמנטריים ומשפטיים להכרעת אמת, ולא כזאת שתיעשה בסתר".

כשנשאלה האם מדובר על מאבק על ראשות המפלגה אמרה: "זאת לא הסוגיה שנמצאת כרגע על סדר היום. לא רוצה לערבב עצב בשמחה, זה לא רלוונטי, אני רוצה לנקות את זה מההכרעה. יש סיכוי שזה יקרה, זה לא רלוונטי למהלך הזה. זאת לא רקיעה ברגליים. זוהי אמירת לא אבסולוטית. לו היה מדובר בממשלת אחדות עם קווי יסוד משותפים, עם מהלך דרמטי להכרעה מדינית, עם שליטה מוחלטת על כל ברז החקיקה הבלתי דמוקרטית שאנחנו חווים עכשיו בבית המשפט העליון, בהשפעה שלנו על התקציב ועל מתווה הגז. הייתי עומדת בוועידה, סופגת קריאות בוז ואומרת שזה מה שצריך לעשות. אבל מהרגע שנתניהו הציג הצעות, המרחק בין ההצעה המבזה, שבה מפלגת העבודה על ארבע, ולאכול את השאריות שנתניהו משליך עבורנו במיומנות רבה, אני אעשה הכל שזה לא יקרה".
"אני מאמינה בטבע האדם, מאמינה שרוב האנשים שנמצאים אצלנו הם בהשקפת העולם שלי.  2100 איש לא יקבלו ג'ובים, הם נמצאים שם כדי להתוות מדיניות ודרך למפלגה". על האפשרות שהיא תמונה לשרה אמרה: "בוודאי שאני רוצה להיות שרה בכירה, אני בטוחה בכך שאהיה טובה, אבל לא בעבור עקרונותיי. תארי לעצמך שמפלגת העבודה נכנסת לממשלה, ומועלת באמון בכיריה. ממשלה שבראש הוועדה לבחירת שופטים העמידה את אחת מחברות הכנסת היותר קיצוניות, וגם היותר מוכשרות, איילת שקד . מדובר בסמן קיצוני בתחום הכלכלי, אזרחי ומדיני. זה קפיטליזם טהור. יש סכנות רבות בכניסה לממשלה, ההתנגדות שלנו היא כה גדולה, מדובר במהלך משפיל. יש לי כוונה לנהל מערכה ולנצח בה".

מלשכת הרצוג נמסר: "אנחנו לא בסרט "הסנדק" ואת האיומים עדיף להשאיר בבית. הרצוג לא יירתע מאיומים והתקפות של בעלי אינטרסים פוליטיים. נכון לכרגע ישנם פערים גדולים ולא ברור אם יש למהלך היתכנות אך הוא ימשיך לפעול בשיקול דעת ובאחריות כדי לבחון אותו לטובת המדינה ואזרחיה. בכל מקרה הרצוג יפעל כדי לשמור על המחנה הציוני חזק ומגובש ככל הניתן ועל פי עקרונות מפלגתו.כ ל החלטה תובא להכרעה מסודרת של המוסדות באם נידרש לזאת".


עצרת מחאה: לא מצטרפים לנתניהו"


ח"כ אראל מרגלית, מהמתנגדים הראשיים לכניסת המחנה הציוני לממשלה בראשות נתניהו, מארגן עצרת מחאה תחת הסיסמה "לא מצטרפים לנתניהו, מחליפים את נתניהו". העצרת תתקיים ביום ראשון הקרוב בתל אביב, ערב פתיחת כנס הקיץ של הכנסת. "ביום שני מתחיל מושב הכנסת. אבל אין מי שיהיה אופוזיציה. אז יום ראשון בערב, נשמיע את קול העם. הקול של מי שרוצה להחליף את נתניהו ולא להצטרף לממשלתו". מרגלית גם שלח לתומכיו תמונה עם תמונתו של נתניהו בצרוף הכיתוב "מחליפים את ביבי קיבינימט. לא מצטרפים לביבי, לא עוזרים לו ולא מתייאשים מלהיות אלטרנטיבה. פשוט מחליפים אותו".


אראל מרגלית: מחליפים את נתניהו