מנפלאות הפוליטיקה הישראלית. רק בחודש מרץ האחרון תקף יו"ר ישראל ביתנו, אבגידור ליברמן, במילים חריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכינה אותו "שקרן, רמאי ונוכל" והנה כעת הוא בדרך להיכנס מחדש לממשלתו תחת ועוד בתפקיד שר הביטחון.



ליברמן נהג בשנה האחרונה, מאז פוצץ המשא ומתן הקואליציוני שניהל עם נתניהו לאחר הבחירות, לתקוף את ראש הממשלה בכל הזדמנות. פעם אחת הוא כינה אותו "לא איש ימין אלא מנהיג הישראבלוף".



"נתניהו לא מוכן להילחם בטרור. לא מוכן לבנות בגושי ההתיישבות ובשכונות היהודיות בירושלים. הוא מסרב להנהיג עונש מוות למחבלים ולתמוך בחוק שימנע מבית המשפט העליון להתערב בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית. נתניהו הוא המנהיג של מחנה ישראבלוף", אמר ליברמן.



אחד מנושאי הביקורת החביבים על ליברמן היה מדיניות הממשלה כלפי החמאס. "הממשלה הזו מנהלת מדיניות תבוסתנית ורופסת, זו הנהגה שלא בנויה ולא מסוגלת, לא מנטלית, לא פסיכולוגית ולא אישית, להתמודד עם האתגרים שעומדים על סדר היום. ממשלה שלא יודעת להחליט ופוחדת להילחם מול הטרור. ‏חייבים להכריע את הטרור ולא להכיל אותו", אמר רק לאחרונה.



בליכוד לא נותרו חייבים ובכל הזדמנות עקצו את ליברמן בחזרה באמירות לא פחות חריפות. "ליברמן מנסה לעשות הסבה מקצועית מפרשן פוליטי כושל לפרשן צבאי שלא עומד בתנאי הסף", נאמר בהודעה שפרסם הליכוד בתגובה להתקפותיו של שר הביטחון המיועד.



"אדם שהכדור היחיד ששרק לו ליד האוזן הוא כדור טניס, אדם שלא הוביל מימיו אפילו לא חייל אחד לשדה הקרב ולא קיבל החלטה מבצעית מימיו, אדם שלא שרד ישיבת קבינט אחת מתחילתה ועד סופה, לא יכול להיות פרשן צבאי", אמרו במפלגת השלטון.



ועוד הוסיפו במפלגתו של נתניהו כי "אם לא פרשן אז נשאר רק פוליטיקאי קטן וקשקשן שמתעקש להשיא עצות למי שמנהיגים את המדינה בתקיפות ובאחריות. ליברמן חבר לשמאל אחרי הבחירות ובימים אלה עובד על ריצה משותפת עם לפיד במטרה להמליך ממשלת שמאל. הוא הוכיח דבר אחד: ברגע האמת, ליברמן בוחר בשמאל".



כעת יצטרכו ראש הממשלה "השקרן, הרמאי והנוכל" ושר הביטחון המיועד "האדם שרק כדור טניס שרק ליד אוזנו" לשכוח את כל ההשמצות והגידופים ההדדיים ולשלב ידיים יחדיו בממשלה לטוב ולרע.