שר התיירות יריב לוין (ליכוד) מתח ביקורת על דבריו של השר להגנת הסביבה, אבי גבאי שהתפטר היום (שישי) מתפקידו. לאחר שגבאי נימק את התפטרותו בכך ש"עם ישראל כבר החריב את הבית השני בשל מלחמות אחים ואנחנו חייבים לעצור את התהליך שאני חושש שמוביל להרס הבית השלישי", השר לוין יצא נגד הדברים. "השר גבאי אדם בעל חשיבה מקורית, אני מצטער על עזיבתו אבל לא מקבל את הניסיונות לצייר את המדינה כאילו היא על סף התפרקות. ההפך הוא הנכון. המדינה מוקד לגאווה לא רק לאזרחיה אלא בעולם כולו", אמר לוין.



לוין הוסיף כי המדינה נמצאת בתהליך של התעצמות. "יש בוודאי דברים שצריכים לתקן אבל לא היתה ממשלה שעשתה כל כך הרבה בתחום החברתי כלכלי". על עזיבתו של גבאי הוסיף עוד כי "זו זכותו לעזוב את תפקידו. אני מכבד את החלטתו".



לדברי לוין שהתראיין ברשת ב', אמר כי הרחבת הממשלה וצירופה של ישראל ביתנו היא מהלך בלתי נמנע שהיה עתיד לקרות בעוד מספר שבועות או חודשים. בעוד שבמסיבת עיתונאים שהתקיימה מוקדם יותר טען גבאי כי הדחתו של השר משה (בוגי) יעלון וכניסתו הצפויה של ח"כ אביגדור ליברמן למשרד הביטחון מהווה הקצנה, לוין טען כי מדובר בממשלה לאומית ולא קיצונית. "כאשר קמה ממשלה לאומית מנסים לצייר אותה כקיצונית וכאשר קמה ממשלת שמאל מציירים אותה כמתונה. הרחבת הממשלה באופן שנותן לה יציבות זה מהלך חשוב שיאפשר סוף סוף לממשלה להשלים קדנציה ארוכה וייתן יציבות למשק".



אבי גבאי מודיע על התפטרותו. צילום: יובל בגנו
אבי גבאי מודיע על התפטרותו. צילום: יובל בגנו



מוקדם יותר יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, אמר כי התפטרותו של גבאי לא תפגע בשלמות הקואליציה. "התפטרותו של השר אבי גבאי היא עניין פנימי של מפלגת כולנו ואין לה שום השפעה על הקואליציה. משה כחלון מינה חבר אישי להיות שר. אבי גבאי לא היה חבר כנסת וכנראה שהוא לא התאים בדעותיו הפוליטיות למחנה הלאומי. כחלון מינה אותו כשר מקצועי שמשום מה בחר להתעסק בנושאים אחרים. אני לא רואה שלהתפטרות תהיה השפעה על שלמות הקואליציה", אמר ביטן. 



כזכור, קודם לכן גבאי פרסם הודעה בה הודיע ע התפטרותו והבהיר כי הרחבת הממשלה, עם הצטרפותה של ישראל ביתנו וכניסתו של ליברמן למשרד הביטחון, הם מעשה חמור. "המהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הביטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לביטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם. זהו קו שאינני יכול להיות שותף לו והוא מהותי מדי בעיני מכדי שאוכל להמשיך כחבר ממשלה", הבהיר גבאי.