ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייצבו הערב (שני) בתום טקס השבעת ליברמן לשר הביטחון במליאת הכנסת בפני המצלמות והכריזו על מחויבותם לשלום עם הפלסטינים ועם כלל מדינות ערב. עוד הם הודיעו כי הם מוכנים לבדוק את יוזמת השלום הערבית. נתניהו אמר: "אנו מוכנים לנהל משא ומתן עם מדינות ערב, באופן שישקף את השינויים הדרמטיים באזור". בתוך כך, הודיע נתניהו על מחויבותו לרעיון שתי מדינות לשני עמים, ואמר כי הוא מקדם בברכה את הצעותיו של נשיא מצרים א-סיסי לקידום השלום והביטחון באזור. לאחר מכן חזר רה"מ על דבריו באנגלית לתקשורת הזרה.

עוד אמר נתניהו כי הוא מבקש להבהיר את מחויבותו לשלום "עם שכנינו הפלסטינים ועם כל שכנינו", וציין כי יוזמת השלום הערבית כוללת מרכיבים חיוביים: "אנו מוכנים לנהל משא ומתן עם מדינות ערב על עדכון היוזמה באופן שישקף את השינויים הדרמטיים וישמור על היעד המוסכם של שתי מדינות", כך אמר. עוד אמר נתניהו כי הממשלה מקדמת בברכה את נאומו האחרון של נשיא מצרים א-סיסי ואת כוונתו לקדם שלום באזור.

ליברמן במליאת הכנסת לקראת השבעתו לממשלה. צילום: פלאש 90
ליברמן במליאת הכנסת לקראת השבעתו לממשלה. צילום: פלאש 90
ליברמן, שדיבר לאחר רה"מ, אמר כי הוא מסכים עם דבריו של נתניהו, כולל עניין שתי המדינות לשני עמים. הוא הזכיר כי מפלגת ישראל ביתנו תמכה בפתרון לאורך שנים. ליברמן גם אמר כי הוא תומך בנאום בר אילן ואמר כי נאום נשיא מצרים א-סיסי היה חשוב מאוד: "הנאום נתן הזדמנות אמיתית וחובה עלינו לנסות ולהרים את הכפפה". ליברמן הוסיף כי הוא מסכים עם נתניהו בכך שביוזמת השלום הערבית יש אלמנטים חשובים, וכי יש לבחון אותה. בתום הדברים ביקש נתניהו להוסיף על מה שכבר נאמר: "הממשלה תנהל מדיניות ביטחון אחראית ובטוחה ולא נפסיק לחפש נתיבים לשלום". הדברים נועדו להרגיע את דעת הקהל בישראל ואת דעת הקהל הבינלאומית לאור הסערה שבמינויו.

השר ליברמן לאחר השבעתו לממשלה. צילום: פלאש 90
השר ליברמן לאחר השבעתו לממשלה. צילום: פלאש 90


בתוך כך, יו"ר הקואליציה דוד ביטן הודיע כי בכוונתו להביא להקמת ארבע ועדות חדשות בכנסת, שתיים בראשות האופוזיציה ושתיים בראשות הקואליציה. בראש אחת מוועדות הקואליציה יעמוד ח"כ אורן חזן, וזו תהיה ועדת סטודנטים וצעירים. בראש הוועדה השנייה יעמוד ח"כ מיקי זוהר. יו"ר סיעת המחנה הציוני, מירב מיכאלי, מיועדת לעמוד בראש ועדה חדשה שתיקרא "צדק לחברתי".
 
כזכור, בתום דיון ארוך שהחל בשעות אחר הצהריים, אושרה הערב בכנסת הצעת הממשלה למנות את ח"כ אביגדור ליברמן לשר הביטחון החדש של ישראל. ההחלטה עברה ברוב של 43:55 ח"כים. כמו כן, אושרה גם כהונתה של ח"כ סופה לנדבר לשרת הקליטה. ח"כ צחי הנגבי אושר כשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה. חבר הכנסת בני בגין נמנע. באורח נדיר, יו"ר הכנסת הרשה למחוא כפיים במליאה לכבודה של חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן, רגע לפני השבעתו של בנה, צחי הנגבי. לאחר שהושבע ליברמן התפטר מחברותו בכנסת במסגרת החוק הנורווגי. במקומו תיכנס לכנסת יוליה מלינובסקי, חברת מועצת העיר חולון וראש ישראל ביתנו בעיר.
 
שר התיירות, ח"כ יריב לוין, סיכם את הדיונים המקדימים, שבהם הוטחה ביקורת נוקבת בהחלטתו של רה"מ נתניהו למנות את ליברמן. לדבריו של לוין, "אנחנו מקימים ממשלה איתנה ועקבית. החיבור הזה מביא לישראל בשורה גדולה מאוד של יציבות ומשילות, בשורה של יכולת לעבוד לאורך זמן, גם כממשלה וגם כל אחד ואחת מאיתנו בוועדות ובמשרדים שאנו מופקדים עליהם, באופן שבו נראה תהליך אמיתי ושל הטבעת חותם על פי המנדט שקיבלנו".