הסערה וההתנצלות. לאחר שעורר סערה כשהאשים את ח"כ עפר שלח בהדלפת "מסמך הנגבי", בו ניקה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ממחדל מודיעיני הקשור לפרשת גילוי מנהרות התקיפה של החמאס בגבול עזה במהלך צוק איתן, צחי הנגבי - מתנצל. הבוקר (שני) במהלך ישיבת סיכום תפקידו של השר הנגבי כיו"ר ועדת חוץ וביטחון, הוא התנצל בפני שלח על כך שהאשים אותו בהדלפת המסמכים מדיוני הוועדה. 



במהלך הישיבה אמר שלח: "עד סוף השבוע האחרון הוכחנו שאפשר לריב גם בדרכי נועם ואפילו בידידות, אבל בסוף השבוע האשמת אותי למרות שידעת שהעובדות שאתה משתמש אינן נכונות. אני חושב שמגיעה לי התנצלות פומבית". בתגובה לדבריו, חזר בו הנגבי מההאשמות כלפיי עפר שלח והוסיף את התנצלותו. בשיחה עם כתבת "מעריב אונליין", התייחס הנגבי לדברים ואמר: "בסך הכל יש מידה של צדק, כי האשמתי אותו ולא ידעתי שגם יאיר לפיד היה שם ואין לי דרך לדעת מי הדליף את המסמך. היה לנו דיון סיכום, הוא ביקש שאתנצל וכך עשיתי". 

"גם לפיד היה שם". יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כזכור, הסערה החלה בשבוע שעבר, בעקבות הדוח שחיבר הנגבי, בו כאמור נוקה ראש הממשלה מהמחדלים בגילוי המנהרות בגבול רצועת עזה במהלך צוק איתן. שלח התייחס אז לחקירה בנושא שהחלה לאחר צוק איתן, והאשים את הנגבי ואת נתניהו בהצגת "מראית עין של מסמך חלופי, על מנת להסתיר את האמת". הוא תקף את העובדה שהתכנים שנמצאים בדוח לא הועברו לחברי הוועידה, ובעקבות כך רמז הנגבי כי שלח אחראי להדלפה. השר אמר אז כי "מביש שלראשונה בתולדות הכנסת גורמים בעלי עניין מדליפים דבר קיומו של מסמך שהוגדר סודי ביותר ושלא נועד להפצה ברבים". 


דרישה: שלח יעבור פוליגרף


בתגובה אמר ח"כ שלח כי "המכתב שכתב צחי הנגבי לא הודלף על ידי. מדובר בטענות שקריות ומופרכות". לדבריו, "הנגבי, שיותר מכל פוליטיקאי אחר אמור להיזהר שבעתיים באמירת אי אמת, מנסה להסיט את הדיון מהמעילה שלו בתפקידו כיו"ר הוועדה לטובת ניסיון הגנה על ראש הממשלה לטענות שקריות על הדלפה. במקום לעסוק במהות שאליה אין להנגבי תשובות - הוא בוחר לעסוק באיך זה הגיע לתקשורת". בעקבות הסערה, בקואליציה אף דרשו שחבר הכנסת שלח יעבור בדיקת פוליגרף. חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד) אמר אז:"עננה כבדה רובצת על ראשו של חבר הכנסת עפר שלח - אני קורא לו לבצע בדיקת פוליגרף על מנת להוכיח שלא הדליף חומר סודי ביותר מוועדת החוץ והביטחון".

"הודעתי לחברי ועדת המשנה שיש כזה מסמך אצל יו"ר הכנסת והם מוזמנים לעיין בו", הסביר הנגבי את טענותיו של שלח. לדבריו, "היחיד שהגיע היה ח"כ עפר שלח ואחרי שעה קיבלנו פנייה מהתקשורת. לא מדובר בדוח של הוועדה אלא במסמך מפורט שנכתב על ידי, וששוגר לידיעת יושב ראש הכנסת. המסמך מוכיח כי בכירי הדרג המדיני והצבאי נערכו היטב לאיום המנהרות מרצועת עזה. עיקר תוכנו מתבסס על תמלילי ישיבות הוועדה, בהן נמסרו סקירות ודיווחים לחברי ועדת המשנה למודיעין ולשירותים חשאיים". 

 
עפר שלח. צילום: פלאש 90