חוק ההסדרה יעלה הלילה (שני) להצבעה בקריאה שנייה ושלישית כמתוכנן, כך הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך לכתבים בלונדון בתום פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. נתניהו אמר לכתבים כי "מעולם לא אמרתי שאני מבקש לדחות את הדיון. אמרתי שאנהג לפי האינטרס הלאומי כפי שאני מבין אותו".



ראש הממשלה הסביר כי "בין ידידים לא מפתיעים, אני חושב שצריך לעדכן ידידים וזה מה שעשיתי ולכן אגיע הערב להצבעה. אני נוהג באחריות ולא לפי תכתיבים כאלה ואחרים". על פי דיווח בגלי צה"ל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לתקשורת הבריטית כי הכנסת תאשר את חוק ההסדרה, וכי טראמפ עודכן בכך. 



בתוך כך החלה אחר הצהריים במליאת הכנסת הדיון לקראת ההצבעה בחוק ההסדרה. האופוזיציה שעמדה לנאום במשך שעות עד למועד ההצבעה הפתיעה כשהודיעה שהיא מושכת את כל ההסתייגויות שהגישה לחוק ודורשת לעבור מיד להצבעה, אולם יו"ר הישיבה, ח"כ יצחק וקנין מש"ס, הבהיר כי לפי סיכומים מוקדמים בכל מקרה ההצבעה לא תתחיל לפני 22:30. בינתיים הוא נעל את הדיון, שיתחדש רק שעה לפני ההצבעה. נתניהו, שאמור לנחות בארץ לאחר חצות, אמר כי הוא מתכוון להשתתף בהצבעה. אחת האפשרויות היא ששרי ממשלה יעמדו על דוכן הנואמים וינאמו נואמים ארוכים עד לבואו.



היום הותר לפרסום פרוטוקול חסוי של הוועדה המשותפת לוועדת החוקה ולוועדת חוץ וביטחון שעסק בהכנת חוק ההסדרה. היועץ המשפטי של משרד הביטחון ארז בן-ארי, הביע התנגדות נחרצת לחוק ההסדרה, ואמר כי "אנחנו מתנגדים חד וחלק להצעת החוק הזאת. יש שאלה בסיסית האם יש לכנסת סמכות לחוקק חקיקה כזאת שהיא אקסטרה טריטוריאלית. זו הפעם הראשונה שהכנסת מחוקקת בענייני מקרקעין שנמצאים מחוץ לתחום השיפוט של מדינת ישראל".




"חוק ההסדרה מביא אסון" 


ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, תקף היום גם הוא את חוק ההסדרה וטוען כי הוא יביא אסון לעם וכי הוא אינו חוקי: "חוק ההסדרה מביא אסון לעם ישראל. אסון גדול שראינו את תחילתו עם החלטת מועצת הביטחון של האו"ם על ההתנחלויות וכעת עובר לאיום ישיר על קברניטי המדינה ומפקדי צה"ל. על החוק הזה אמרו המשנים של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר כי לא ניתן לכבד משמעת קואליציונית, מכיוון שהוא חוק לא חוקי וכחוק לא חוקי מקומו לא בספר החוקים של מדינת ישראל". 
 
יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ מרב מיכאלי התייחסה לחוק גם היא ואמרה: "אני לא יודעת האם חוק ההסדרה יעלה היום או לא, אבל אם נקבל בקשה מהממשלה שהחוק ייגנז, לא נעמוד בפני הקואליציה לדחות את ההצבעה על החוק הזה שהוא רע למדינת ישראל". 

בשבוע שעבר התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן לחוק ההסדרה ואמר כי הוא ייפסל בוודאות בבג"ץ: "אנחנו נתמוך בחוק הזה, אבל כנראה לא צריך להיות גאון להבין כשהיועמ"ש מתנגד לחוק, זה אומר שהוא לא מוכן להגן עליו בבג"ץ ושזה חוק חוקתי, הסיכוי שלו להיפסל הוא 100 אחוז, זה ההבדל בין הצהרות למעשים. ויתרנו על הצהרות, נביא הצהרות בשטח".