חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) שלח הבוקר (שני) מכתב לחברי הכנסת לקראת ציון יום השנה להרצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בו הוא קורא לכלל הח"כים לשמור על כבוד הכנסת ולהשתתף בעצרת שתתקיים במוצאי שבת בכיכר רבין. במכתבו כתב ח"כ גליק כי "בימים הקרובים נציין את זיכרון הרצח האיום של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. בשנה שעברה התרגשתי נוכח השתתפותי הראשונה בחיי כחבר כנסת בישיבה המיוחדת של הכנסת. לצערי הרב אירוע זה נחרט בזיכרוני כחוויה קשה במיוחד. דברי הדוברים כללו האשמות הדדיות קשות והופרעו פעם אחר פעם בקריאות ביניים".
"חשתי בושה עבור משפחת רבין", כתב גליק, "חשתי בושה עבור נשיא המדינה ובעיקר חשתי בושה בשם כנסת ישראל. חברים וחברות, עיני כל ישראל נשואות אלינו אף קריאת ביניים לא שווה בשביל הפגיעה בכבוד כנסת ישראל. אני קורא לכל חבריי וחברותי חברי הכנסת לדעת להיות מאופקים וסובלניים גם אם הדברים שייאמרו יוצרים אי הסכמה קשה. הבה נוכיח שהכנסת שונה מהתדמית הציבורית שלה לכבודה ולכבודנו".

יצחק רבין ז"ל. צילום: אבי שמחוני, במחנה
יצחק רבין ז"ל. צילום: אבי שמחוני, במחנה

 

ח"כ גליק פנה לכל חברי הכנסת להגיע לעצרת הצפויה במוצאי שבת. "שוחחתי אישית עם מארגני העצרת והשתכנעתי שהם עושים מעל ומעבר על מנת לשמר לאירוע אופי מכובד וממלכתי", כתב. "הכותרת שנבחרה לאירוע "אנחנו עם אחד" מבטאת רצון עז שקיים בציבור לאחות את הקרעים בתוכנו. המארגנים מבקשים ליצור מכנה משותף רחב ככל הניתן נגד האלימות והשנאה ההורסת כל חלקה טובה. דומני שמן הראוי שנעשה מאמץ כל חברי הכנסת להשתתף בעצרת החשובה הזו ובכך להיות שותף למאמץ לאומי ליצור כאן סולידריות ותחושת אחריות לאומית".
 
חבר הכנסת מהליכוד הוסיף: "אבוי לנו אם הלקח של אירוע כה טראומטי בחיי החברה הישראלית יהיה הוספת אש למדורה והבערת נגע השנאה בתוכנו. אני קורא לכולנו להיות שותפים במאמץ המיוחד שנעשה השנה ולהראות לעצמנו ולציבור כולו כי אכן "אנחנו עם אחד"".