ביקורת חריפה על שר הביטחון אביגדור ליברמן, בעקבות קריאתו לחרם על תושבי ואדי עארהלאחר ההפגנות האלימות שאירעו באזור בסוף השבוע. אחד מקודמיו של ליברמן בתפקיד, ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני), אמר כי "תפקידם של מנהיגים להרגיע את השטח ולא להתסיס. צריך לפעול בנחישות כנגד כל המתפרעים ומפירי הסדר, אך אין מקום להכללה והפניית אצבע מאשימה נגד כלל ערביי ישראל, המתנהלים כמיעוט אחראי בתוך מדינה יהודית ודמוקרטית.



לדברי פרץ, "במקום לשפוך שמן על המדורה, שר הביטחון צריך לבחור אמירות שיסייעו לצה"ל, למשטרה ולכוחות הביטחון להרגיע את השטח ולא באמירות שרק יחריפו את העימות. קריאתו לחרם על אזרחי ישראל, גם אם דרכם אינה דרכו, אינה מוסרית יותר מהקריאות הנלוזות לחרם על המתנחלים". עוד הוסיף כי "על ראש הממשלה להתנער לאלתר מדברים חמורים אלה".



ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר כי "אולי הדבר הטוב היחיד שיכול לצאת מחוקי החרם השונים שכעת מבקשים גם להטיל עונשי מאסר על קריאה לחרם, הוא שסוף סוף ניתן יהיה לכלוא את המושחת והגזען הסדרתי ליברמן. במקום שליברמן יחרים אזרחים, הגיע הזמן שאזרחי ישראל כולם יחרימו את ליברמן ויעיפו אותו לכל הרוחות".



"ליברמן ממשיך את מסע ההסתה והדה-לגיטמציה נגד הציבור הערבי"


ח"כ יוסף ג׳בארין מהרשימה המשותפת תקף אף הוא בחריפות את דברי שר הביטחון: "ליברמן לא מפספס שום הזדמנות כדי להמשיך את מסע ההסתה והדה-לגיטמציה שלו נגד הציבור הערבי ונגד תושבי ואדי עארה. כנראה שהוא גם מריח בחירות ופועל בהתאם. המחאה של האזרחים הערבים נגד החלטת טראמפ היא מחאה לגיטימית, ולא שמענו את השר קורא להחרים חרדים או אתיופים כשנחסמו כבישים בהפגנות שהם קיימו".



ג׳בארין, תושב ואדי עארה, הוסיף: "מעניין איך ליברמן היה מגיב אם שר בכיר בצרפת היה קורא להחרים יהודים בגלל הפגנה שקיימו בנושא שקרוב ללבם".



ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי פרסמה הודעת גינוי נגד קריאות החרם של שר הביטחון ומזהירה כי שימוש בחרם על אזרחים יכול להפוך לבומרנג. יו"ר הוועדה, מוחמד ברכה, אמר כי "כל מחאה של הציבור הערבי נחשבת לאירוע בטחוני - לא ראיתי רימוני גז בהפגנות הנכים; נמשיך למחות". והוסיף כי "הצהרת טרמפ לא הייתה יוצאת לאוויר העולם ללא הסכמתה של סעודיה שהתבטאה בשתיקתה". שר הביטחון אישר את הדברים בראיון לגלי צה"ל ואף אמר "זה לא רק סעודיה".



מהמטה למאבק בגזענות נמסר: "הקריאות של ליברמן להחרים את ואדי עארה הנה קריאה גזענית המתסיסה את השטח ומפלגת יותר ויותר והנה עוד ריצה של פוליטיקאי שבונה ומתחזק את הקרירה שלו מאמירות והתנהגויות גזעניות ואנו קוראים לציבור הערבי והיהודי  לקדם חיים משותפים ולא להיענות לקריאות גזעניות שמשרתות רק את  הוגיהם".



גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (הליכוד), יצא נגד הקריאה של ליברמן. בראיון בגלי צה"ל אמר כי "אני לא מצטרף לקריאות של ליברמן, אני לא פחות ימני ממנו - אם העיקרון הוא לוותר על כל מקום שיש בו רוב ערבי נצטרך לוותר על יפו".