המערכת הפוליטית ממשיכה גם הבוקר (רביעי) להגיב על הפיגוע הרצחני שאירע אמש סמוך לחוות גלעד. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי "כוחות הביטחון עסוקים במצוד אחר המחבלים שרצחו הלילה בחוות גלעד את הרב רזיאל שבח הי"ד. אני כואב את אבלה הכבד של רעייתו יעל וששת ילדיו. הוריתי לראשי משרד הביטחון להעניק סיוע למשפחה ולתושבי חוות גלעד. במקביל הנחיתי לבחון את הסדרת המאחז חוות גלעד ואת הפיכתו לישוב מן המניין ביו"ש".
יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, נפתלי בנט, הגיב אף הוא ואמר כי "המחבלים שיצאו לרצוח את הרב רזיאל שבח הי"ד, הכירו את "מחירון הטרור" של הרש"פ, וידעו היטב מה המחיר שישלם להם אבו מאזן על הרצח הנתעב". עוד הוסיף כי "אם מדינת ישראל רוצה להדביר את תעשיית הרצח הפלסטינית, ולהרתיע את המחבל הפוטנציאלי הבא, לא די לשים יד על הרוצחים. עלינו להבהיר: מעתה לכל רצח יהיה מענה מיידי בבנייה ובהתיישבות אותה הם מנסים לעקור. הסדרתה ובנייתה של חוות גלעד היא המחיר הכואב ביותר והמרתיע ביותר שאפשר לגבות מהמחבלים הארורים על מנת למנוע את הרצח הבא".


שרת המשפטים, איילת שקד, הגיבה אף היא וכתבה כי "רצח רזיאל שבח ז"ל לא יישאר ללא תגובה. התשובה שלנו תהיה הסדרת היישוב חוות גלעד. במקביל, חשוב לאשר בניה בכל רחבי יהודה ושומרון. הם מבקשים לעקור, אנחנו נבנה; הרש"פ מדרבנת ומממנת מחבלים, אנחנו נפריח את החיים. הפלסטיניים יבינו שרצח ישראלים פוגע גם בהם".



שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, צייץ כי "שישה יתומים. אכזריות בלתי נתפסת. ליבי עם בני המשפחה ועם תושבי חוות גלעד. נגיע אל המחבלים ונמצה עימם את הדין - נרדוף ונשיג אותם במקומות המסתור, בכפרים בבתים ובשדות. אין פשרות בלחימה בטרור".



שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, כתב כי "הרב רזיאל שבח הי״ד. נרצח בדם קר על ידי חיות אדם והשאיר אחריו אישה ושישה ילדים קטנים. עכשיו, אני לא רוצה לשמוע יותר את כל הטוענים ״נגד״ עונש מוות למחבלים. שמענו אותם מפסיק!"



ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו כתב ש"הרב רזיאל שבח הי"ד נרצח בידי חיות דו רגליות והותיר אחריו אישה ושישה ילדים. מקווה ומאמין שכוחות הביטחון יתפסו במהרה את הרוצחים. אני שולח תנחומים למשפחה ומשתתף בצערם".



ח"כ שולי מועלם מהבית היהודי צייצה כי "שוב משתולל הטרור וגובה חיי אדם, הרב רזיאל שבח הי"ד , בעל ואב לשישה ילדים נרצח בדרכו לביתו בחוות גלעד. האחריות על ההנהגה הפלסטינית המפעילה מערך הסתה משומן ומאדירה רוצחי יהודים. שני צעדים עלינו לעשות מיד - הסדרת היישוב חוות גלעד והרחבתו. הפניית הערבים לנסיעה בכבישים שאותם יכולים לבדוק כוחות הביטחון. אני סומכת על כוחות הביטחון שישימו את ידיהם על המחבל ועוזריו. תנחומי למשפחתו של הרב רזיאל שבח הי"ד".