ראש עירית ירושלים ניר ברקת הודיע היום (ראשון) כי יפרוש בתום הקדנציה על מנת להתמודד על מקום בצמרת הליכוד, בפריימריז לקראת הבחירות הבאות. זאת, כשבעה חודשים לפני הבחירות המקומיות שיהיו בחודש אוקטובר. ברקת אמר בהודעתו: "לאחר שירושלים עלתה על המסלול הנכון, לא אתמודד לקדנציה שלישית לראשות העיר. בסיום הקדנציה אעזוב את העירייה, אבל לעולם לא אעזוב את ירושלים".
נתניהו מברך את ברקת. צילום: יח"צ

ברקת הוסיף: "החלטתי לשרת את מדינת ישראל ברמה הלאומית ולחזק את תנועת הליכוד שבדרכה אני מאמין בכל לבי ובכוונתי לבקש את תמיכת חבריה בבחירות הקרובות. אבי תמיד איחל לי ולאחיי שנזכה לשרת את מדינת ישראל ללא הצורך לבקש דבר בתמורה. בכל תפקיד שהציבור יטיל עלי, אמשיך לשרת בשקל לשנה וארתום את ניסיוני וכישוריי כקצין בצנחנים, כיזם הייטק וכמי שהנהיג את העיר המרתקת והמורכבת ביותר לניהול, למענכם, אזרחי ישראל". 

ברקת נפגש הבוקר עם נתניהו ועדכן אותו על החלטתו. נתניהו ברך אותו ואמר: "אתה יודע מה אני אומר לאנשים שהם מספיק משוגעים לעמוס על עצמם תפקידים ציבוריים, ברכותיי ותנחומיי. בעת הזאת אני אומר ברכותיי! אני שמח מאוד להמשך שיתוף הפעולה בינינו, עשינו זאת היטב בתפקידך כראש העיר ובתפקידי כראש ממשלה. ועכשיו אני מקבל אותך בזרועות פתוחות לתנועתנו, התנועה הגדולה ביותר במדינה וזאת תוספת חשובה, צריך לעשות דברים מעכשיו למען המדינה". ברקת התפקד בעבר למפלגת קדימה אבל לפני כשלוש שנים עבר לליכוד. מאז הוא פקד אלפי מתפקדים לשורות המפלגה, השתתף בכינוסי הליכודיאדה באילת ואף נוהג לארגן בסופי שבוע סיורים בירושלים לחברי ליכוד. ברקת גם ערך כנס סליחות גדול בהשתתפות כ-3,000 מתומכי הליכוד, שנערך בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות השרה מירי רגב. בליכוד אומרים כי ברקת מצפה להיבחר בעשירייה הראשונה של הליכוד בבחירות הקרובות.

עובר למגרש של הגדולים. ברקת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
עובר למגרש של הגדולים. ברקת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 כעת צפוי משה ליאון, הרואה עצמו מועמד פוטנציאלי לראשות העיר ירושלים, להתמודד על התפקיד במסגרת רשימה עצמאית. בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2013 התמודד ליאון, בעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, על ראשות עיריית ירושלים במסגרת סיעת "הליכוד ביתנו", רשימה שזכתה לתמיכת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר ש"ס אריה דרעי וקביל תמיכה של חלק מהציבור החרדי בעיר, אך הפסיד לניר ברקת. ליאון הצטרף לקואליציה של ברקת והחל לכהן כבר הנהלת העיר וכמחזיק תיק המנהלים הקהילתיים.
 

מועמד חדש שהכריז לאחרונה כי יתמודד בבחירות הקרובות לראשות עירית ירושלים הוא עו"ד יוסי חביליו, בעבר היועץ המשפטי לעירית ירושלים, שססמת הבחירות שלו היא "חביליו מצילים את ירושלים".
עוד עשויים להתמודד על התפקיד יו"ר האופוזיציה העירונית עופר ברקוביץ', העומד בראש סיעת התעוררות שלה ארבעה מנדטים במועצת העיר. ברקוביץ' כבר הכריז על כוונתו להתמודד ולאחד סביבו את כל הציבורים בירושלים, מועמד פוטנציאלי נוסף הוא אבי סלמן, לשעבר יועצו של ברקת. מועמד אחר שהתכוון לרשת את ברקת, מאיר תורג'מן, מסובך בפרשת שחיתות הנחקרת בימים אלה בידי משטרת ישראל.