אמש פרסם יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, פוסט חריף מאוד נגד שר הביטחון אביגדור ליברמן, עליו סיפר היום (שלישי) אצל אילה חסון ב-103FM. "ראיתי את התגובה של השר להפגנות שהיו בחיפה, הפגנות שאני נגד התוכן שלהן אך חושב שצריך להכיר בעובדה ש-20% מאזרחי המדינה הם ערבים. לא יכול להיות שמפלגה שנמצאת בקואליציה, והנציג שלה הוא שר הביטחון, תמשיך להסית נגד ערביי ישראל ולמכור שנאה. אנחנו חיים במזרח התיכון וכל דבר קטן יכול להדליק כאן מדורה אז מדוע לערבב את ערביי ישראל בדיון הזה? כמה חוסר אחריות ביטחונית יש בפוליטיקה הקטנה הזו?". 
"אזרחים רבים טוענים אחרת", ציינה אילה חסון, "הם חושבים שערביי ישראל צריכים להחליט איפה הלב שלהם נמצא, אם הם תומכים במחבלי חמאס שניסו לפרוץ את הגדר או במדינה שלנו". ענה לה גבאי: "כמה אנשים הפגינו באותו אירוע? אלו לא מייצגים את הרוב. אנחנו נותנים לקיצונים בשני הצדדים להוביל אותנו למהומות ולבעיות. רובם המכריע של ערביי ישראל מעוניינים להשתלב במדינת ישראל. ליברמן חי פוליטית מהניסיונות להחרים את ערביי ישראל ומהפגיעה בהם. אינני חושב שהוא שר ביטחון טוב, שר ביטחון טוב היה עוסק בלמנוע את הסבב המבצעי הבא בעזה. במקום להתעסק בעבודה שלו הוא דן בנושאים הללו".

 

יו"ר המחנה הציוני התייחס גם להצגת הדרישות האמריקאיות מאיראן: "אני שמח מאוד על הדברים שנאמרו, זו תהיה נקודת פתיחה מצוינת למשא ומתן עם האיראנים. אחד הדברים המשמעותיים שנאמרו אמש היה שאנחנו לא מוכנים עוד לקבל מדינה שחברה באו"ם אך גם מממנת ומפעילה ארגוני טרור. זה אבסורד שהעולם המערבי התרגל אליו ויש לשנות אותו. אני תומך בעניין הזה בגישת נתניהו בנוגע לאיראן וחושב שמול האיראנים עלינו להראות נחישות. ללא נחישות לא נגיע לשום מקום בידיעה שהאיראנים לא מקבלים את העובדה שאנחנו כאן. אני חולק על נתניהו בסוגיית רצועת עזה, אמנם לא היה צריך לאפשר לאחד מאנשי הרצועה לעבור את הגבול ומנגד אני טוען שהאחריות של המדינאים הייתה למנוע את הסבב הזה. יש לייצר אווירה כלכלית בעזה שתמנע את הפיצוץ הזה לרבות הכנסה של פועלים מבוגרים לעבוד ביישובי הסביבה".

נתניהו צודק. נשיא איראן רוחאני. צילום: רויטרס
נתניהו צודק. נשיא איראן רוחאני. צילום: רויטרס
"החמאס הם מנוולים גדולים והדבר האחרון שמעניין אותם זה האזרחים", הסביר גבאי, "למרות זאת, יש בעזה שני מיליון אזרחים שסובלים מרעב. אנחנו יכולים להעסיק בישראל את אותם האנשים שהשב"כ מאשר כדי שהכסף יגיע ישירות אליהם ולא ילך לחמאס. בשביל זה צריכים מדינאים שלא יפחדו ממה שיאמרו עליהם בציבור, לא מפחדים ממה יאמר שר קיצוני בקבינט. יש לזכור שאלו העמדות גם של מערכת הביטחון והצבא שמעוניינים למנוע את הסבב הבא".
גבאי התיייחס לפרסומים שונים לפיהם הקמפיין שרץ ברשתות החברתיות נגד הזגזוג של יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד הגיע מהמחנה הציוני: "מדובר בקשקוש. איש הדיגיטל שלנו כותב באופן אישי גם את האג'נדה שלו כקומיקאי ומי שאינו רוצה שיהיו נגדו קמפיינים שלא יזגזג. כשאני מסתכל על הזגזוג של לפיד אני חושב שזה מגוחך, זהו אדם שלא מסוגל להגיד בבוקר ובערב את אותה עמדה, הוא רוצה להנהיג ולנהל את המדינה שלנו? בפוליטיקה יש גם משברים. אמנם אנחנו לא בתקופה טובה במחנה הציוני אך אני הולך לעם ומנסה לשכנע, זהו המבחן של המנהיגות. אני קורא ללפיד לומר מהן העמדות שלו, הוא בעד או נגד פסקת ההתגברות? הוא בעד הסכם הגרעין? מהי עמדתו בנוגע להסכם עם טורקיה?"
עריכה: איתמר זיגלמן