שרת המשפטים איילת שקד התארחה היום (חמישי) בכנס של לשכת עורכי הדין המתקיים באילת. בהתייחסה לחוק הלאום אמרה שקד כי "העובדה שחברי כנסת עותרים נגד חוק יסוד מלמדת על חוסר הבנה. בית משפט מתערב בחוק אם הוא סותר חוקי יסוד. אין לבית משפט סמכות לפסול חוק יסוד. יש לנו בימ"ש חזק ועצמאי, ויש כנסת שהיא אסיפה מחוקקת ומכוננת והיא זאת שקובעת. אני מציעה לח"כים למשוך את עתירתם".



על המשפט העברי אמרה שקד כי "לא הייתה לנו ברירה והיינו צריכים לוותר על המשפט העברי בחוק הלאום אבל ח"כ סלומינסקי נכנס והכניס אותו לחוק המשפט. ח"כ אוחנה סרב בכל תוקף להכניס אותו. עלתה שאלה האם להעביר את חוק הלאום בלי המשפט העברי או לא חוק לאום בכלל, נאלצנו לוותר על שילוב המשפט העברי בחוק הלאום ולהעביר את החוק כולו". על פסקת ההתגברות ועל הפרדת הרשויות אמרה שקד ש"נכון לחוקק את חוק יסוד החקיקה אבל לצערי סיעת כולנו סרבה. זה מה שחסר".



על הצעתו של ח"כ דוד ביטן שתתמודד על ראשות הליכוד אמרה שקד כי "אני בבית היהודי, מאוד אוהבת אותה. עושים יחד דברים אדירים. הצלחנו לעשות דברים שהיו תקועים שנים במערכת. בנט מתאים להיות ראש ממשלה אחרי ביבי. אני בשמחה גדולה אשמח לעוד קדנציה כשרת המשפטים". 


בהתייחסות להיעדרותה של הממונה על שוק ההון דורית סלינגר מוועדת החקירה הפרלמנטרית, אמרה שקד כי "העובדה שהממונה על שוק ההון לא הגיעה לוועדת החקירה של ח"כ איתן כבל היא שערורייה. צריך לנקוט סנקציות נגד פקידות מקצועית שלא מגיעה לכנסת. כשמזמנים פקיד הוא צריך להגיע. אין תירוץ להיעדרות. בוועדת חקירה פרלמנטרית, ההיעדרות חמורה עוד יותר".