העצרת הכללית של האו"ם דחתה הלילה (שישי) את ההצעה האמריקאית לגינוי ארגון החמאס, שהוגשה בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל בחודש שעבר. ההצעה אמנם קיבלה את תמיכת רוב המדינות, 87 תומכות מול 57 מתנגדות ו-33 נמנעות, אך מכיוון שההצעה נדרשה לתמיכת רוב של שני שליש ממדינות האו"ם, היא נדחתה.


האיחוד האירופי תמך כולו בהצעה, לאר שהטיוטה המקורית שלה שונתה במקצת. הטקסט אינו מתייחס במפורש לפתרון של שתי מדינות, אך יש בו התייחסות ל"החלטות האו"ם הרלוונטיות" בנושא הישראלי-פלסטיני, שפתרון שתי המדינות, כידוע, מעוגן בהן. זוהי אכזבה למדיניות של שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, שאמורה לעזוב את תפקידה בסוף החודש.

במסגרת הניסיונות האמריקאיים להעביר את ההצעה, הן קיוו להביא את אחת ממדינות ערב ואת הודו לתמוך בהצעה, אך כל מדינות ערב, בהן גם ערב הסעודית, התנגדו להצעה, והודו נעדרה. מדינה נוספת שהתנגדה להצעה היא רוסיה. הטיוטה המתוקנת התייחסה גם באופן ספציפי לג'יהאד האסלאמי, ודרשה מחמאס ומהפלגים הפלסטינים האחרים "להפסיק את כל הפעולות הפרוקטיביות ואת האלימות נגד ישראל, לרבות שימוש בבלוני תבערה". 
 
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכישלון ההצבעה, אך ציין כי זאת הפעם הראשונה בה הצעה נגד ארגון הטרור זוכה לרוב, דבר שרה"מ הגדיר כהישג. "בהצעת גינוי החמאס בעצרת הכללית של האו"ם הושג רוב גורף של מדינות שעמדו נגד החמאס", אמר ראש הממשלה והוסיף, "לא השגנו את הרוב של שני-שליש אבל זוהי פעם ראשונה שישנו רוב של מדינות שמצביעות נגד החמאס ואני משבח את כל 87 המדינות שנקטו עמדה עקרונית נגד חמאס. זהו הישג חשוב מאוד  לארה"ב ולישראל. אני מודה לממשל האמריקני ולשגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי על היוזמה", סיים ראש הממשלה את דבריו. גם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון הודה להיילי על תמיכתה.

כל מדינות ערב התנגדו. תוצאות ההצבעה בעצרת האו"ם
כל מדינות ערב התנגדו. תוצאות ההצבעה בעצרת האו"ם