מפץ בימין: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט סיכמו היום (שישי) על איחוד בין מפלגתו של בנט לליכוד, ומינויו לתפקיד שר הביטחון. על פי ההסכם, סיעות הליכוד והימין החדש יקימו סיעה משותפת בכנסת ה-22, ויפעלו ביחד לאורך כהונת הכנסת הנוכחית. בנוסף לכך, הסכימו השניים כי במקרה של הקמת ממשלה שאינה ממשלת מעבר, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון. יש לציין כי המינוי מצריך את אישור הממשלה והוא יובא אליה בישיבת  הממשלה הקרובה. 



מהימין החדש נמסר כי קבלת ההצעה תואמה עם היו"רית המשותפת של הממשלה, איילת שקד, ואף הוצע לשניים שני תיקים זוטרים במקום שר הביטחון, אך לאחר התייעצות הוחלט במפלגה לקבל את תיק הביטחון. "נתניהו הציע לנו שני תיקים מהתיקים הפנויים: חקלאות ,תפוצות ורווחה או רק ביטחון", כתבה שקד והוסיפה, "בהחלטה משותפת סיכמנו שבנט ימונה לשר ביטחון עד שתוקם הממשלה. אני משוכנעת שזה נכון לטובת מדינת ישראל". בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי), שר התחבורה וחבר מפלגתם לשעבר של בנט ושקד הגיב למהלך וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "איחלתי כעת לנפתלי בנט בהצלחה בתפקידו כשר הביטחון, בהתמודדות מול האתגרים הביטחוניים וההתיישבותיים הרבים שישראל ניצבת בפניהם".


האיחוד בין הימין החדש לבין הליכוד יקשה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים ממשלה ללא ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שלא יוכל בשלב זה לנסות ולפתות את שלושת חברי המפלגה לקואליציה ללא הליכוד. בימים האחרונים אף התקיימו פגישות ומגעים בין גנץ לבנט, אך מגעים אלה לא הבשילו לידי הסכם, שעתה כבר לא יהיה.

במפלגת כחול לבן תקפו את המינוי, והגדירו אותו כמעשה לא אחראי, וציני. "במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה, נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו. מינוי 'חניך תורן' לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל", נכתב בהודעת כחול לבן בחשבון הטוויטר של המפלגה, "כרגיל אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי, ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל. לישראל מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכל. כחול לבן תמשיך לחתור להקמת ממשלה בכלל וממשלת אחדות בפרט".
 
 
ח"כ עופר שלח (כחול לבן) תקף גם הוא את נתניהו על המינוי וכתב: "נתניהו ממשיך לשעבד כל תפקיד וכל שיקול לתעלולי החסינות שלו‬. ‫הוא פוחד שבנט יברח? אז עכשיו בנט יהיה שר ביטחון לשבועיים, אולי לחודשיים, על תנאי ועל פארש. ‬‫וזה האיש שמנסה לשכנע אותנו שצרה ביטחונית גדולה בפתח‬". לגינוי הצטרף גם חבר הכנסת אילן גילאון (המחנה הדמוקרטי) שכתב: "מפרסונה נון גרטה לחייל הנאמן ביותר, ועכשיו מגיע הפרס, על חשבוננו כמובן. בלי מחשבה על התאמה לתפקיד, על מה נכון לממלכה, על ההשלכות של מינוי הנציג של נוער הגבעות למשרה הבכירה. נאמנות לחסינות, זה התנאי היחיד לקבלה לעבודה במשטר נתניהו. כנראה שבכל זאת למד משהו בסדנת הטרור".

מערכת היחסים בין בנט לנתניהו ארוכה ומורכבת, ולמרות שיו"ר הימין החדש שירת עם נתניהו כראש מטהו בשנת 2005 עד שפרש מהתפקיד ב-2008, ושירת תחת נתניהו כשר משנת 2013 ועד 2019, מערכת היחסים בין השניים היתה בעיקר מתוחה. במהלך הכנסת ה-20 דרש בנט למנותו לתפקיד שר הביטחון ואף הציב לראש הממשלה אולטימטום - אך נתניהו לא שעה לו ובנט ויתר על דרישתו, ולאחר מכן, בכנסת ה-21, לאחר שמפלגתם של בנט ושקד לא נכנסה לכנסת, נתניהו פיטר אותם בזמן ממשלת המעבר.