במהלך השבוע שעבר החל מבצע ''צור ישראל'' להעלאת יהודי אתיופיה לישראל. כחלק מהמבצע, הגיעו ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ורעייתו שרה לנתב''ג על מנת לקבל את פני העולים החדשים. היום (ראשון) התחוללה סערה בעקבות תיעוד חדש, בו נראה ראש הממשלה כשהוא מזיז את ידה של שרה מכתפה של ילדה שזה עתה עלתה לישראל.

בעקבות פרסום הסרטון רבים בקהילה האתיופית מחו: "הוא מזלזל בנו. זה לא חדש. מעניין שללחוץ ידיים בארה"ב הוא לחץ בלי שום בעיה, אבל כששרה רק מניחה יד על אתיופית הוא מזדעזע", אמר א', פעיל בקרב הקהילה האתיופית בישראל. פעיל אחר הוסיף כי הוא  "לא מופתע ממה שנתניהו עשה. אני מופתע שעוד לא ריססו את העולים בהדברה. הגזענות שאנחנו נתקלים בה כאן כבר הרבה זמן. הפעם התירוץ הוא קורונה".

מנגד, היו אחרים שהגנו על נתניהו ועל רעייתו וטענו כי "אין כאן גזענות. כל הכבוד לראש הממשלה שנמנע ממגע בדיוק כפי שעשה עם השליח מבחריין".  "שרה ברגע של התרגשות רצתה לחבק את הילדה, מה שמבטל את התאוריה של הגזענות", אמר אחד מהגולשים ברשת שנחשף לסרטון, אשר הוסיף כי לדעתו "נתניהו הזיז לה את היד בצדק, שהרי נוחתים מחו"ל נדרשים בבידוד".

כזכור, בשבוע שעבר עלו למדינת ישראל 316 עולים חדשים מאתיופיה, כחלק ממבצע ''צור ישראל''. במבצע אמורים לעלות כ-2,000 יהודים מאתיופיה. בטקס שנערך לכבודם בנתב''ג מסר יושב ראש הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג כי: "אין זה ברור מאליו להחליט על העלאת 2000 עולים חדשים בשיאו של משבר בריאותי – וכלכלי- כה מורכב. אך לממשלת ישראל, למשרד הביטחון, למשרד העלייה והקליטה, למשרד הפנים ובוודאי לסוכנות היהודית – זהו מעשה טבעי ומתבקש, אנושי ויהודי".

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו בחרו שלא להתייחס לדברים.