"נוצר תהליך פוליטיזציה של זכויות אדם," אמרה אולגה דויטש, סגנית נשיאת ארגון NGO מוניטור, מכון מחקר עצמאי אשר מנתח ארגונים לא ממשלתיים בהקשר של הסכסוך הערבי-ישראלי. 

דויטש השתתפה בפאנל על הפוליטיזציה של זכויות אדם בהנחיית צביקה קליין, פרשן העולם היהודי עבור הג'רוזלם פוסט, בוועידת הג'רוזלם פוסט בניו יורק ביום שני. בין המשתתפים האחרים בפאנל היו גרג רומן, מנהל פורום המזרח התיכון, אילנה רויטמן, סגנית נשיאה בכירה לעניינים ציבוריים בפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, ועמרי עטר, קצין תפעול בכיר באלנט (ELNET), עמותה העוסקת בחיזוק היחסים בין אירופה וישראל. 

דויטש קבעה שעמותות פלסטיניות המובילות חרמות נגד ישראל ומאשימות את ישראל באפרטהייד מתדלקות קמפיין אנטי-ישראלי ואנטי-יהודי בקרב קהילת זכויות האדם. "לקרוא לישראל יוזמה גזענית ב-2022 זה מזעזע," אמרה דויטש. היא הוסיפה ש NGO מוניטור זיהה יותר מ-70 אנשים שהינם בעלי משרה הן בעמותות הנתמכות ע"י מדינות אירופה, והן בחזית העממית לשחרור פלסטין, אשר הוגדרה ע"י ארה"ב, האיחוד האירופי וישראל כארגון טרור. 

גרג רומן, מנהל פורום המזרח התיכון, אמר לקליין שהארגון שלו יוציא בקרוב בקרוב סרט על אשה צעירה שפעלה במחתרת, חדרה לעמותות פרו-פלסטיניות ופגשה חברים בחמאס ובאחים המוסלמים. "אנחנו עכשיו יודעים מה הקשר בין ארגוני זכויות אדם-לכאורה ובין ארגונים בתמיכה מדינתית המקדמים טרור," אמר רומן. "הדרך לנצח במלחמה," אמר רומן, "אינה להכריז על ניצחון אלא לדעת מה נחוץ כדי להביס את הצד השני. מה שנדרש זו אסטרטגית-על." 

בדברה בשם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, אילנה רויטמן קבעה שההשלכות בעולם האמיתי של תיוג ישראל כמדינת אפרטהייד עלולות להיות חמורות למדי, והיא הסבירה שחברות עולמיות לניהול נכסים סומכות על הדירןג של ועדת זכויות האדם של האו"ם של חברות המפירות את הקווים המנחים של זכויות אדם. ההאשמות הכוזבות של אמנסטי אינטרנשיונל , כאילו ישראל היא מדינת אפרטהייד, מהוות מכשול משמעותי לחברות רבות הבאות מישראל או עובדות בישראל. "זה לא זכויות אדם. זה חימוש במילים," היא אמרה. 

רויטמן הוסיפה שהפדרציות היהודיות הכריזו על בטחון קהילתי כנושא מרכזי, וציינה שהפדרציות עזרו להשיג יותר ממיליארד דולר בכספים פדרלים בארה"ב כדי לספק אבטחה לבתי כנסת, כנסיות ומסגדים. 

עמרי עטר מאלנט הדגיש את החשיבות של שימור האינטרסים של ישראל באירופה, כשהוא מזכיר את העובדה שהאיחוד האירופי הוא שותף הסחר הגדול ביותר של ישראל. "אנחנו לא רוצים רק לשנות לבבות, אלא לשנות מדיניות בפועל. ככה אנחנו מודדים אימפקט. אנחנו מחפשים חוקים, חקיקה, מדיניות והסכמי סחר." הוא הוסיף וציין ש"הפוליטיזציה של זכויות אדם מובילה למציאות אבסורדית, בה ישראל זוכה לגינוי בזירה הבינלאומית, ואילו ארגונים כמו חמאס או חזבאללה, שבכל רגע נתון מכוונים את הטילים והרקטות שלהם כלפי אזרחים חפי מפשע, לא מוזכרים אפילו על ידי אותם ארגוני זכויות אדם-לכאורה. זה מה שהופך אותם ללא לגיטימיים."