קרדיולוג יועץ אישר כי עדיין לא הוכח באופן מדעי שחיסונים הם הגורם העיקרי או הישיר להתקפי לב או דום לב פתאומי, אך עם העלייה במספר מקרי המוות הפתאומיים, במיוחד בין בני הנוער, העלו שאלות רבות לגבי הקשר בין נגיף הקורונה או לחיסונים נגדו.

בהקשר זה, ד"ר איסלאם, יועץ למחלות לב וכלי דם, אמר ל-alarabiya כי נגיף הקורונה לימד אותנו שהחיידק עלול לגרום לעלייה בשיעורי הקרישה בגוף ולהוביל להתקפי לב או לגרום לתסחיף ריאתי עבור אלה הנדבקים בו.

דום לב (צילום: ingimages.com)
דום לב (צילום: ingimages.com)

באשר לחיסונים, אמר הרופא בשיחת טלפון קצרה לתכנית "האינטראקציה" ששודרה בערוץ אל-ערביה, כי השיח על ההשפעות השליליות של החיסונים והאפשרות שהם הגורם לקרישיות מכל הסוגים, הוא קלוש מבחינה מדעית. לדבריו: "אנשים שלקו באירועי לב או ריאה, הם מקבוצה של אלה שיש להם נטייה פיזית להתרחשות של מקרים מסוג זה".

חיסונים נגד הקורונה (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)
חיסונים נגד הקורונה (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)

ד"ר איסלאם ציין כי עצירה פתאומית של הלב - שכן רוב המקרים נבעו כתוצאה מקרישת דם, או התקפים ריאתיים ללא עצירה פתאומית של הלב - תוקפת, על סמך המדע, את מי שיש לו נטייה גנטית או תורשתית לאירועים לבביים. הוא סיכם וציין כי עדיין לא הוכח הקשר המדעי לכך שחיסונים נגד נגיף הקורונה הם הגורם העיקרי או הישיר להתקף לב, דום לב או מוות פתאומי.