סקר חדש שנערך ע"י חברת HP ביחד עם מכון מחקרי דעת הקהל Morning Consult והתפרסם ביום ג' (20.06), בדק כיצד "חרדת אקלים" מעצבת את קבלת ההחלטות של ההורים בכל הנוגע להרגלי הצריכה, החלטות לגבי גודל המשפחה ומהלך הקריירה. בסך הכל נסקרו כ- 5,000 הורים בארה"ב, בריטניה, הודו, מקסיקו וסינגפור (כ-1,000 הורים בכל מדינה), ולהלן הממצאים המרכזיים:

נאבקים במשבר האקלים (צילום: אינגאימג')
נאבקים במשבר האקלים (צילום: אינגאימג')

- 91% מההורים הביעו דאגה ממשבר האקלים, ורואים בו כמוביל לשינויים המעצבים מחדש את חייהם והרגלי הרכישה שלהם.

- כמעט שני שלישים (64%) מההורים מעדיפים לרכוש מוצרים ברי קיימא ו-60% השיבו כי יש משקל גדול בשיקולי הרכישה כשמדובר בחברות בעלות תדמית ברת-קיימא. 

- יותר ממחצית ההורים (53%) השיבו כי שינויי האקלים השפיע על נקודת המבט שלהם לגבי הבאת ילדים לעולם. 

- 43% מבין ההורים שהביעו חשש משינויי האקלים, שקלו לעבוד בחברה בשל מחויבותה לנושאים סביבתיים וחברתיים.

כך משבר האקלים משפיע על חיינו (צילום: רויטרס)
כך משבר האקלים משפיע על חיינו (צילום: רויטרס)

למרות יוקר המחייה העולה בשווקים ברחבי העולם (כך העידו 84% מהמשיבים), נחושים ההורים שהשתתפו בסקר, לרכוש מוצרים ברי קיימא. הורים ציינו בסקר שהם ישלמו יותר עבור מוצרים ברי קיימא מביגוד (75%) וציוד לחיות מחמד (62%) וכלה ברכישות טכנולוגיות גדולות יותר כמו מחשבים ניידים (59%) וטלפונים סלולריים ( 66%). בנוסף, 51% מההורים השיבו שלחברות יש אחריות רבה במתן דין וחשבון לגבי התרומה שלהם במאבק בשינוי האקלים, בזמן ש- 36% מההורים מאמינים שאותה אחריות שתבטיח שכך התאגידים יפעלו, מונחת אצל לקוחות.

ענקית הטכנולוגיה HP ערכה את הסקר לקראת דו"ח הקיימות השנתי, המתפרסם זו השנה ה-22 ברציפות. הדו"ח מפרט את התקדמות הארגון לעבר יעדים סביבתיים וחברתיים מקיפים בשלושה תחומים מרכזיים. הראשון הוא "יוזמה אקלימית" - עם יעד של איפוס פליטות הפחמן עד 2040, המתבטא בדו"ח, בהפחתה של כ-18% בטביעת הרגל הפחמנית של החברה מאז 2019, יחד עם הפחתה בייצור של 55% באריזות פלסטיק חד פעמיות בהשוואה ל-2018 ויעד של 100% במניעת כריתת ביערות.

איפוס פליטות הפחמן עד 2040 (צילום: אינגאימג)
איפוס פליטות הפחמן עד 2040 (צילום: אינגאימג)

התחום השני הינו זכויות אדם ובניית תרבות של שוויון. לבסוף, התחום השלישי נוגע בהעצמה והאצת הון דיגיטלי לקהילות מוחלשות, המתבטא בהעברת מידע ויכולת טכנולוגית הדרושה לשגשוג ולהשתתפות מלאה בחברה, בדמוקרטיה ובכלכלה, ליותר מ-21 מיליון אנשים ברחבי העולם ויעד של 150 מיליון עד 2030.