מומחים הזהירו כי יש להחליף ציפיות כרית באופן קבוע - ויותר מפעם בשבוע. ציפית שלא כובסה עלולה להכיל שלושה מיליון חיידקים לאחר שבוע אחד בלבד - בערך פי 17,000 יותר ממושב אסלה ממוצע, כך דיווח ה-Amerisleep.

הבדיקות כללו נתוני ניקיון של מזרנים, מצעים וציפיות, וכן פירוט של הפתוגנים הפונציאליים האורבים בין הסדינים. אלרגנים, פטריות ושאריות עור מת הם בין החלקיקים שלא תרצו להתכרבל איתם בלילה, והם יכולים למשוך גם את קרדית האבק, יצור מיקרוסקופי שחוגג על תאי העור.

זיעה, איפור, קרמים, שיער או כל דבר אחר שנוגע בגופכם מזהם את המצעים (צילום: אינג'אימג')
זיעה, איפור, קרמים, שיער או כל דבר אחר שנוגע בגופכם מזהם את המצעים (צילום: אינג'אימג')

"כשאתם נכנסים למיטה, אתם מזהמים את המצעים שלכם בתאי עור מתים (כ-50 מיליון ליום). זיעה, איפור, קרמים, שיער או כל דבר אחר שנוגע בגופכם במהלך היום, אפילו שיער או קשקשים של חיות מחמד ועד עובש פטרייתי וחלקיקי לכלוך", הסבירה ד"ר האדלי קינג ל-Well+Good. "תאי העור המתים והזיעה מספקים מזון לקרדית האבק, מושכים אותה למיטה שלכם ומסייעים לה להתרבות".

לאחרונה, ב-TikTok נחשף ייצוג חזותי של מושבות החיידקים שכנראה פורחים מתחת לראש שלנו מדי לילה. בשיווק מותג הציפיות "ארג'י" הנלחם לכאורה, באקנה, נלקחה פיסת ציפית רגילה שנבדקה בצלחת פטרי. לאחר מספר ימים בלבד ללא כיבוס הציפית, החיידקים התרבו במהירות. למעשה, מחקרים קודמים מצאו כי חיידקים גורמי מחלות חיים על מצעים שאינם עברו כביסה לאורך זמן.

חיידקים מציפית של כרית שלא עברה כביסה מספר שבועות (צילום: מתוך טיקטוק)
חיידקים מציפית של כרית שלא עברה כביסה מספר שבועות (צילום: מתוך טיקטוק)

למרות אזהרותיהם של המומחים להחליף ציפיות כרית כל כמה ימים וסדינים מדי שבוע, ישנם לא מעט אנשים שלא מוטרדים ומחכים למעלה מחודש עד שיכבסו את המצעים שלהם. סקר בבריטניה גילה כי מחצית מהגברים אינם ממהרים וממתינים עד ארבעה חודשים כדי להחליף את המצעים.