לפי הדיווחים באתר החדשות אל-ערבייה, חברות הטכנולוגיה Apple ו-Google השביתו את המפות ואת עדכוני התנועה החיים באפליקציות הניווט שלהן בשטחי מדינת ישראל וברצועת עזה, וזאת לבקשת צה"ל.

השינויים משפיעים גם על אפליקציית הניווט Waze וגם על גוגל מפות. דובר גוגל אמר לאל-ערבייה: "כפי שעשינו בעבר במצבי לחימה ובתגובה למצב המתפתח באזור, השבתנו זמנית את היכולת לעקוב אחר נתוני תנועה חיים תוך מחשבה על בטיחותן של הקהילות המקומיות".

שירותי גוגל מפות הושבתו (צילום: רויטרס)
שירותי גוגל מפות הושבתו (צילום: רויטרס)

"כל מי נוסע למקום מסוים, עדיין יכול לצפות במסלולים ובזמני ההגעה אך יש לקחת בחשבון את תנאי הדרך הנוכחיים", הוסיפו. בשנת 2022, גוגל נקטה בפעולה דומה באוקראינה לאחר הפלישה הרוסית למדינה. היא השביתה את עדכוני התנועה החיים עקב שימוש באפליקציות למעקב אחר תנועה של פעולות צבאיות.

אפל מפות (צילום: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration)
אפל מפות (צילום: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration)

השינוי האחרון בגוגל מפות ובאפליקציית הניווט Waze, עודכן עוד לפני הכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועת עזה. עוד נמסר מגוגל: "האפליקציות לא יציגו מצבי תנועה בזמן אמת, אם כי נהגים יוכלו לצפות במסלולים ובזמני הגעה משוערים". גם Waze הודיעה למשתמשים באפליקציה: "עקב המצב הביטחוני לא יוצגו נהגים אחרים, פקקים, דיווחי תנועה והתראות נוספות".