לפי דיווח בעיתון Herald-Leader האמריקאי, במהלך 16 חודשים אותרו כ-30 מקרים של קשרים בלתי הולמים בין סוהרים לאסירים בבתי הכלא במדינת קנטקי, ארה"ב, עד נובמבר 2023.

באחד המקרים, סוהרת בת 39 בשם טריסטה פוקס הורשעה באונס מדרגה שלישית לאחר שנתפסה מקיימת יחסי מין עם אסיר. סוהרת נוספת התפטרה לאחר שהתגלה שקיימה מערכת יחסים עם אסיר אחר. במקרה נוסף, קצינת מבחן מאוונסבורו הרתה מאסיר ששוחרר בערבות בשנה שעברה. קצינת תיקונים אחרת פוטרה לאחר שנפגשה עם אסיר 25 פעמים במשך שעות ספורות בתוך כותלי בית הסוהר.

ב-14 מקרים נוספים, סוהרים הבריחו סמים וחפצים אסורים לתוך בתי הכלא, תמורת תשלום מהאסירים. סך הכל פוטרו או התפטרו 62 סוהרים בעקבות חקירת המקרים. מומחים הסבירו כי תנאי העבודה הקשים של הסוהרים והעומס הכבד המוטל עליהם בשל מחסור בכוח אדם, מובילים לתחושות של בידוד וחוסר הערכה אצלם. תחושות אלה עלולות להביא לקשרים בלתי הולמים עם האסירים, כך לפי הדיווחים ב-Herald-Leader.

תופעת הקשרים בין סוהרים לאסירים מתרחבת בשנים האחרונות ברחבי ארצות הברית, ומקרים רבים מועמדים לדין. האירועים בקנטקי ממחישים את הצורך בפיקוח הדוק יותר על התנהלות בבתי הכלא, ובשיפור תנאי העבודה והכשרת הסוהרים, על מנת למנוע התנהגות בלתי אתית הפוגעת הן באסירים והן בסוהרים עצמם.