בואו נדבר על סקס - ולמה אתם כל כך גרועים בזה. מירנדה כריסטופרס, פסיכולוגית יחסים ומיניות ומייסדת שירות הייעוץ הבריטי "חצר הטיפול", חולקת שישה סימנים לכך שאתם פשוט מאכזבים במיטה - החל מחוסר ביטחון עצמי ועד לשגרה משעממת, לפי הדיילי מייל הבריטי.

חוסר ביטחון עצמי

"כשאתם חסרי ביטחון לגבי הגוף שלכם, אתם לא מצליחים להיות חופשיים, פתוחים וספונטניים, ולכן אתם ככל הנראה פחות רגישים", הסבירה כריסטופרס. "אתם עשויים להתעקש לקיים יחסי מין בחושך או מתחת לשמיכה". היא המליצה להתמקד בדברים שאתם אוהבים ובמה שמרגיש טוב.

כך תדעו שאתם גרועים בסקס (צילום: אינג'אימג')
כך תדעו שאתם גרועים בסקס (צילום: אינג'אימג')

הסחות דעת

"סקס טוב זה... להיות מחוברים: לאבד את עצמכם בהנאה בלי לחשוב על הצעד הבא, כאילו אתם רוקדים ביחד", אמרה כריסטופרס. היא ממליצה על תרגול קשיבות כדי להתמקד בהווה.

אתם מתביישים לדבר על סקס עם בן/בת הזוג

"המאבק המיני נובע לעתים קרובות מתקשורת לקויה", אומרת ונסה מארין, מחברת הספר "שיחות על סקס". היא ממליצה להתחיל במחמאות פשוטות, ולהמשיך לבדוק מהן ההעדפות של בן/בת הזוג במיטה מכיוון שהן משתנות עם הזמן.

אין שינוי בשגרה

מחקר פורטוגלי קבע כי גברים נוטים לסבול משעמום מיני יותר מנשים ביחסים ארוכי טווח. כריסטופרס ממליצה לקבוע זמנים לסקס ולא לשכוח לגוון מדי פעם, אם בתנוחות, באביזרי מין ואפילו במקומות שונים כמו ברכב, בחצר הבית ועוד.

יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

בן/בת הזוג פשוט לא נהנים

"הסכמה היא כששני הצדדים רוצים סקס באותה מידה", אמרה כריסטופרס. "אם יש פערים בזמן הרצוי לסקס, עליכם לדבר על כך ולמצוא פתרון המתאים לשניכם".

חשש מאי ביצוע

חרדת ביצוע מינית פוגעת ב-9% עד 25% מהגברים ו-6% עד 16% מהנשים. כריסטופרס ממליצה להסיר את הלחץ על ידי התמקדות בתחושות הפיזיות שלכם.