על פי ד"ר מוחמד סח, מומחה לעור ומין במחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות, "כיבוס בגדים חדשים מאוד מומלץ לפני הלבשה היות והכביסה גורמת לניקוי חומרי שימור שנמצא על הטקסטיל. הדבר מפחית גירויים ותגובות של אלרגיות שונות. תגובות אלרגיות יכולות להופיע שעות או ימים אחרי החשיפה לבגדים שטופלו בכימיקלים ובפיגמנטים מסוימים".

הוא המשיך: "הכימיקלים והפיגמנטים המשמשים בתהליך היצור הם סיבה טובה לכבס לפני השימוש הראשון גם פריטי טקסטיל אחרים, כאלה שלא מודדים בחנות, כמו מצעים. במקרה של פריטים שאינם ארוזים, חשוב לכבס גם בשביל להוריד את האבק והלכלוך שהצטברו עליהם במחסנים ובחנות. הכביסה הראשונית חשובה במיוחד בבגדי תינוקות". 

כבסו את הבגדים החדשים לפני שאתם לובשים אותם (צילום: אינג'אימג')
כבסו את הבגדים החדשים לפני שאתם לובשים אותם (צילום: אינג'אימג')

בנוסף, גם אם הבגד שלכם נקי, הוא בכל מקרה מכיל כימיקלים רעילים שיכולים לגרום להרבה בעיות עור. כאשר הבגדים מגיעים במשלוח, לרוב הם מגיעים עם חומרים משמרים על מנת שלא יתפתח עליהם עובש במהלך המשלוח, בייחוד נגד לחות. אחד הכימיקלים ששמו, פורמלהיד שרף, נועד לדאוג לכך שהבגדים לא יתקמטו ויישארו ישרים. החומר יכול להוביל לגירויים בעור ואלרגיות שונות, אפילו אם אינכם סבלתם מעולם מאלרגיות. הדבר יכול להוביל גם לפתח אקזמה ממגע עם העור. 

זכרו, בני אדם מפיצים חיידקים בשלוש דרכים עיקריות: דרך העור, דרכי הנשימה ודרך פי הטבעת. אם אתם נוגעים בבגד שיש בו חיידקים ואחר כך נוגעים בפה, בעיניים או באף אתם חשופים להדבקה. הסיכון קיים בייחוד אם יש חתכים בעור. בנוסף, מומלץ לשטוף ידיים אחרי מדידות, לפני שאוכלים או שותים וכמובן לפני מגע בעור הפנים.

כבסו את הבגדים החדשים לפני הלבישה (צילום: ingimage ASAP)
כבסו את הבגדים החדשים לפני הלבישה (צילום: ingimage ASAP)

אז איך הכי נכון לכבס בגדים חדשים ? המומחים של Beko עם כל הכללים לכביסה נכונה:

לפני שלובשים, מכבסים – יש לכבס כל פריט לבוש חדש לפני שלובשים אותו לראשונה, שכן לעולם לא נדע מה הבגד עבר בדרך אלינו ולכן כדאי לשמור על כל אמצעי הזהירות. 

לרגישים במיוחד – אם אתם סובלים מרגישות יתר בעור, מומלץ להשתמש בחומרי כביסה כמו אבקת כביסה ומרכך ללא ריח שנבדקו דרמטולוגית לעור רגיש. 

ניקיון זה הכל  – מומלץ לנקות את מגירת חומרי הכביסה במכונה ואת תוף המכונה אחת לחודש כדי למנוע היווצרות עובש שעלול להיות מסוכן וגם יגרום לבגדים שלכם להריח רע, גם אם השתמשתם במרכך כביסה. בנוסף, ניקוי וחיטוי מכונת הכביסה תסייע לכם בשמירה על כביסה נקייה וסטרילית וגם יתרום לפעולה תקינה של מכונת הכביסה שלכם ויאריך את החיים שלה. 

ייבוש נכון – נסו להימנע משימוש ברדיאטור או תנור חימום, היכולים לעודד צמיחת עובש בבית ולגרום להחמרה של מצבו הרגיש של העור. למי שמעדיף לרכוש מייבש כביסה, מומלץ לשים לב לטכנולוגיות חדשניות במייבשי הכביסה שיאפשרו לכם למנוע התפרצות של אלרגיות ולשמור על בגדים נקיים מאלרגנים.

הימנעו מייבוש כביסה על ידי חימום (צילום: אינג'אימג')
הימנעו מייבוש כביסה על ידי חימום (צילום: אינג'אימג')

הפרדת כביסה משאר בני הבית – במידה וישנה אפשרות, מומלץ להפריד בין הבגדים של בעלי העור הרגיש לבין שאר בני הבית. כמו כן, זה נכון גם לתינוקות – מומלץ להקפיד על הפרדת הכביסה של תינוקות בעיקר בשלושת החודשים הראשונים לחייהם, כאשר מערכת החיסון שלהם עדיין מאד פגיעה ורגישה. כביסה נפרדת של בגדי התינוק, תפחית את הסיכוי לחשיפה למזהמים שונים שעלולים להגיע מהבגדים של שאר בני הבית. כמו כן, ההפרדה תאפשר לכם להשתמש בחומרי כביסה ייעודיים לתינוקות, למניעת חשיפה לכימיקלים מזיקים. 

ייבוש מצעים ומגבות –  מייבש הכביסה יכול לסייע לייבש את המצעים והמגבות בצורה האופטימלית ללא חשש שאבקנים וחרקים יידבקו לבגד.