מחקר חדש מצא קשר מפתיע בין תזונה עשירה בפירות וירקות לבין חיי מין טובים יותר. 73% מהאנשים הצורכים את כמות הפירות והירקות היומית המומלצת מדווחים על שביעות רצון מחיי המין שלהם. לעומת זאת, בקרב אלו שאינם צורכים מספיק ירקות ופירות, שיעור זה יורד לחצי בלבד (48%).

המחקר, שנערך על ידי רשת מזון המהיר "Picadeli" הדוגלת במנות המורכבות מחצילים, הציע הסבר אפשרי: פירות וירקות עשויים לשפר את הבריאות המינית הכללית על ידי שיפור זרימת הדם והגברת רמות האנרגיה בגופנו. המחקר גם מצא כי 9 מתוך 10 אנשים שצורכים 400 גרם פירות וירקות ביום מדווחים על שביעות רצון גבוהה במערכות היחסים שלהם.

חציל (צילום: אינג אימג')
חציל (צילום: אינג אימג')

נתון זה יורד ב-12% בקרב אלו שאינם צורכים את הכמות המומלצת. ממצאים אלו מצביעים על קשר אפשרי בין תזונה לבריאות רגשית ומינית. צריכת ירקות ופירות בכמות מספקת נקשרה גם לשינה טובה יותר (72% בקרב צרכני פירות וירקות לעומת 51% בלבד בקרב אלו שאינם צורכים אותם).

בשורה התחתונה: תזונה עשירה בפירות וירקות לא רק תורמת לבריאות הגוף והנפש אלא גם עשויה לשפר את איכות חיי המין ואת מערכות היחסים. אז בפעם הבאה שאתם נתקלים בחציל או אפרסק, זכרו - הם עשויים להיות תורמים משמעותיים לבריאותכם ולתחושת הרווחה שלכם.