חללית Psyche של נאס"א רשמה ציון דרך מרשים בתחום תקשורת החלל, עם שידור לייזר מוצלח ממרחק שיא של כ-225 מיליון ק"מ לכדור הארץ. ההישג המרשים הזה מדגים את הפוטנציאל העצום של תקשורת אופטית לחלל ופותח אפשרויות חדשות לתקשורת מהירה ואמינה עם חלליות במרחקים עצומים.

ההצלחה התאפשרה באמצעות מערכת תקשורת אופטית לחלל עמוק (DSOC) המותקנת על גבי Psyche. מערכת זו מאפשרת שידור נתונים במהירות גבוהה ובתדרים רחבים יותר מאשר תקשורת רדיו מסורתית, מה שפותח אפשרויות חדשות עבור משימות חלל עתידיות.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הדמיה המציגה את יכולותיה של חללית Psyche, הן מבחינת טווח התקשורת שלה והן מבחינת קצב העברת הנתונים (צילום: נאס''א)
הדמיה המציגה את יכולותיה של חללית Psyche, הן מבחינת טווח התקשורת שלה והן מבחינת קצב העברת הנתונים (צילום: נאס''א)

בנוסף לשבירת שיא המרחק, Psyche הצליחה גם להעביר נתונים אמיתיים שנאספו מהחללית, כולל צילומים, במהירות של 25 מגה-ביט לשנייה. הישג זה מדגיש את אמינותה של טכנולוגיית DSOC ויכולתה לשמש לא רק להעברת הודעות טקסט, אלא גם להעברת תמונות וסרטונים.

מדובר בצעד משמעותי לקראת משימות חלל שאפתניות יותר, כגון שליחת בני אדם למאדים. תקשורת אופטית היא חיונית לתקשורת מהירה ואמינה בין צוותי קרקע לאסטרונאוטים במהלך משימות אלה.

מערכת השמש  (צילום: אינגאימג')
מערכת השמש (צילום: אינגאימג')

לאחר שתעבור על פני מאדים בשנת 2026, תמשיך חללית Psyche במסעה ותגיע ליעדה הסופי - האסטרואיד 16 Psyche - בשנת 2029. סלע חלל זה עשוי ממתכות יקרות בשווי עצום, והחללית תאסוף נתונים מדעיים חשובים שיסייעו לנו להבין טוב יותר את היווצרות מערכת השמש.