צוות ארכיאולוגי חשף גילוי מזעזע במהלך חפירות תחת רצפת עץ בביתו של הרמן גרינג - פושע מלחמה נאצי ואחד מראשי משטרו של אדולף היטלר: חמישה שלדים ללא ידיים ורגליים.

ממצאים אלו העלו שאלות מטרידות בנוגע לנסיבות מותם של האנשים ותפקידו האפשרי של גרינג במותם. השרידים התגלו במתחם "וולפסשאנצה" - המטה הצבאי של היטלר בפולין של ימינו. אזור מיוער זה שימש כעיירה קטנה מבוצרת עבור הנהגת המפלגה הנאצית, וצויד באולם קולנוע, חדר תה ואף סוללות נ"מ.

השלדים - של שלושה מבוגרים, נער ותינוק - נמצאו לאחר שהארכיאולוגים איתרו גולגולת אדם בעומק של כ-10 ס"מ מתחת לפני השטח. מצבם המזעזע עורר תהיות לגבי נסיבות מותם, שכן לא נמצאו עצמות ידיים או רגליים בקרבתם. ייתכן שהעצמות העדינות התפרקו לאורך השנים, אך קיימת גם אפשרות אכזרית יותר: שהגפיים נכרתו.

חוקרים רבים העלו השערות לגבי מקור השלדים ונטען כי ייתכן שהם הוטמנו במהלך בניית הבית, ואף באישורו של גרינג עצמו. אפשרות נוספת היא שהגופות הובאו למקום לאחר תום מלחמת העולם השנייה. כעת חוקרת התביעה הפולנית את הקשר האפשרי בין גילוי זה לבין זוועות הנאצים.

גרינג, נולד בגרמניה בשנת 1893. הוא הצטרף למפלגה הנאצית בשנת 1922 וטיפס במהירות בסולם הדרגות. כריזמה ואכזריות הפכו אותו לאחד האנשים הקרובים ביותר לאדולף היטלר. הוא כיהן כנשיא הרייכסטאג, מפקד חיל האוויר הגרמני (לופטוואפה) ושר הכלכלה והיה אחראי על תכנון וביצוע פשעי מלחמה רבים, ביניהם הפצצת גרניקה והשואה.

עם תבוסת גרמניה במלחמת העולם השנייה, נעצר גרינג על ידי כוחות בעלות הברית. במשפטי נירנברג הוא הועמד לדין על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ונידון למוות, אך התאבד בתאו לפני ביצוע ההוצאה להורג. גילוי השלדים עורר שאלות קשות על עברו של גרינג ועל פשעי המלחמה שביצע המשטר הנאצי. ייתכן שהממצאים החדשים ישפכו אור על סודות אפלים שהוסתרו במשך עשרות שנים.