פלטפורמת ההיכרויות OkCupid, חושפת נתונים שעולים משאלות ההתאמה שלה שנוסחו לקראת יום העצמאות ובצל החודשים האחרונים.

הנתונים מעלים תובנות מעניינות בנוגע לתוכניות של הרווקים והרווקות בישראל ליום העצמאות, ומה הם חושבים על המדינה ועתידה. הנתונים מבוססים על למעלה מ-500 משתמשים שענו על כל אחת משאלות ההתאמה.

חגיגות עצמאות 2022 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
חגיגות עצמאות 2022 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

האם אתה מתכנן לחגוג או לא לחגוג את יום העצמאות?

קיום חגיגות יום העצמאות בצל המלחמה המתמשכת שנוי במחלוקת, וגורם להתלבטות קשה בקרב רבים מאזרחי ישראל. 53% מרווקי ורווקות ישראל ענו שהם מתכננים לעשות על האש ביום העצמאות עם משפחה או חברים. 24% מהנשאלים ציינו שהם לא מתכוונים לחגוג השנה. 16% יבלו במסיבה עד הבוקר ו-6% חושבים לקבוע דייט ביום העצמאות.

אלה שמתכננים לעשות על האש נשאלו מה יעדיפו לשים על הגריל. 72% מהנשאלים אוהבים לאכול סטייקים על האש, 10% יעדיפו צלעות כבש, 10% אוהבים כנפיים ו- 8% יסתפקו בירקות על האש.

ולשאלת השאלות: טחינה או חומוס? 55% אוהבים גם טחינה וגם חומוס, 19% מהרווקים והרווקות בישראל אוהבים לאכול רק חומוס, 15% טחינה ו 11% ציינו שהם לא אוהבים את שניהם. 

כל הארץ דגלים דגלים

האתוס של הדגל הכחול לבן של ישראל מועצם השנה בשל המלחמה, ולתליית הדגל במרפסת ביום העצמאות ישנה בחג העצמאות הזה סמליות גדולה. 83% מרווקי ורווקות ישראל ציינו כי יתלו דגלים על המרפסת ו- 17% מעדיפים שלא לתלות. 

אירועי יום העצמאות בפתח תקווה (צילום: דוברות עיריית פתח תקווה)
אירועי יום העצמאות בפתח תקווה (צילום: דוברות עיריית פתח תקווה)

אופטימיים לגבי עתיד המדינה

למרות התקופה הקשה שעברה ועוברת על הישראלים, נראה כי הרווקים הישראלים ממשיכים לשמור על אופטימיות. 54% מרווקי ורווקות ישראל ענו שהם חשים אופטימיות לגבי עתידה של המדינה. 12% פסימיים לגבי עתיד ישראל ו- 34% מהנשאלים לא בטוחים מה יהיה בעתיד.

האם המלחמה חיזקה את הזיקה שלך ליהדות?

60% מהנשאלים השיבו שגם בעקבות המלחמה הם דבקים בחילונית שלהם, 29% ענו שהם היו ונשארו בעלי זיקה לדת, 7% העידו כי החלו לשמור שבת בחודשים האחרונים מאז פרוץ המלחמה ו- 4% ציינו כי החלו לשמור על כשרות בתקופה הזו.

מה התוכניות שלך ליום שאחרי המלחמה?

נתון מעניין נוסף מתייחס לתוכניות העתידיות של הרווקים והרווקות לאחר שהמלחמה תסתיים. 40% מתכננים לנסוע לחופשה בחו"ל, 22% מתכוונים לטפל בעצמם ולדאוג לרווחתם האישית, 21% יעדיפו להישאר בארץ ולטייל בה ו-17% מהנשאלים ענו שהם יחפשו אהבה חדשה.