שמו של חוקר רעידות האדמה ההולנדי, פרנק הוגרביץ, עולה שוב לכותרות עם תחזית מטרידה, והפעם, לדבריו, "רעידות אדמה עוצמתיות צפויות להתרחש ממש בשבוע הקרוב".

בפוסט שפרסם ברשת החברתית "X" (טוויטר לשעבר), הוא הציג סרטון מטעם SSGEOS (מכון לחקר גיאומטריה של מערכת השמש), שם הוא מסביר ומתריע מפני רעידות אדמה בעוצמה של 7-8 בסולם ריכטר (רעידות אדמה בעוצמה של מעל ל-7 נחשבות הרסניות) בימים הקרובים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדברי הוגרביץ, המפגש בין כוכבי הלכת והירח בתקופה שבין 17-18 במאי ו-22-23 במאי עלול להוביל לאירועים סיסמיים דרמטיים. הוא אף צופה פעילות סיסמית מוגברת בסוף חודש מאי, אך נמנע מלציין אילו אזורים צפויים להיות מושפעים.

הסיסמולוג ההולנדי העומד בראש SSGEOS, ידוע בתאוריות השנויות במחלוקת המייחסות קשר בין תצורת כוכבי הלכת ופעילות סיסמית על פני כדור הארץ. עם זאת, קהילות מדענים דוחות בתוקף את התאוריות של הוגרביץ ורואות בהן "לא-מדעיות". חוקרים רבים טענו שאין כל קשר מוכח בין תנועת כוכבי הלכת לבין רעידות אדמה, וכי עד כה לא קיימת שיטה מדויקת לחיזוי רעש אדמה באמצעות תצורות כוכבים או כל גורם אחר.

מומלץ להסתמך על מקורות מוסמכים בלבד בעת קבלת מידע על רעידות אדמה ולהימנע מפאניקה בעקבות פרסומים לא מבוססים ברשתות החברתיות.