מקרה מטריד ומוזר התרחש באלג'יריה, שם גבר שנעלם כנער לפני 26 שנים נמצא במרחק של 300 מטרים בלבד מביתו, כשהוא חי במרתף של שכן החשוד כעת בחטיפתו.

עומאר בן עמרן, בן 17 בלבד, נעלם בשנת 1998 כשהיה בדרכו לבית הספר בעיר ג'לפה. גורלו נותר כתעלומה במשך שנים ארוכות, ומשפחתו חששה שהוא נהרג במהלך מלחמת האזרחים האכזרית בין ממשלת אלג'יריה למורדים איסלאמיסטים.

למרות הכל, הם לא הפסיקו לקוות שעוד ישוב, והשבוע הגיעה הבשורה המיוחלת. ביום ראשון, ה-12 במאי, כוחות משטרה פשטו על בית שכנו של בן עמרן לאחר שקיבלו מידע מפתיע מאחיו של החשוד. לאחר חיפושים יסודיים, גילו השוטרים פתח מוסתר מתחת לרצפת החצר אשר הוביל למרתף אפל. שם, אחרי 26 שנים של מאסר אכזרי, מצאו את בן עמרן חי ובריא.

בן עמרן לפני שנחטף (צילום: EnnaharTv)
בן עמרן לפני שנחטף (צילום: EnnaharTv)

הנעדר, בן 43 כיום, חולץ מהמרתף והועבר לטיפול רפואי. בצילומים מהחילוץ הוא נראה לבוש בסוודר ובפנים מזוקנות .השכן החשוד בחטיפה, בן 61, נעצר והובא לחקירה. הוא מואשם בחטיפה ובביצוע מעשים חמורים נוספים, בהם רצח כלבו של בן עמרן, ככל הנראה במטרה להסתיר את עקבותיו, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

אמו, שלפי הדיווחים לא הפסיקה לחפש את בנה, הלכה לעולמה בשנת 2013. "אמו המסכנה מתה בזמן שהיה נעדר, מבלי לדעת מה קרה לו, מבלי לדעת שכל הזמן הזה הוא היה ממש לידה", סיפרה שכנה לשדרן האלג'יראי בילאד.