חוקר עב"מים לשעבר, שצלל למעמקי תיקים מסווגים של הפנטגון בחיפוש אחר ראיות לקיום חוצנים, טען בפודקאסט לסיינטיפיק אמריקן מוקדם יותר השנה שהוא יצא למשימה היסטורית כדי לבחון את כל מה שממשלת ארצות הברית עשתה בנושא מאז 1945. לדבריו, הוא גילה "ממצא מטריד בהרבה".

לפי הדיווחים ב-Daily Star, שון קירקפטריק, פיזיקאי ופקיד מודיעין לשעבר, חיפש במסמכים ממשלתיים מידע על עב"מים וחייזרים. לדבריו, הממצאים מטרידים יותר מכל גילוי אפשרי של חיים מחוץ לכדור הארץ, במיוחד לאור טענות אחרונות של גורם ממשלתי לשעבר כי לארה"ב יש גישה לחלליות "לא אנושיות" ול"טייסים המתים שלהן".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חללית, חייזרים, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
חללית, חייזרים, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

קירקפטריק עמד בראש "המשרד לפענוח תופעות חריגות רב-תחומיות" (The All-Domain Anomaly Resolution Office) עד דצמבר האחרון. המשרד הוקם על ידי הפנטגון בעקבות דרישה של הקונגרס לחקור תצפיות עב"מים, כולל אלו של טייסים צבאיים.

למרות שלא מצא ראיות לתוכניות ממשלתיות סודיות, הוא טוען שהחיפוש חשף נושא מטריד יותר: הסטת תשומת לב ממשימות צבאיות חשובות וקיום טענות חוזרות ונשנות על גישה פיזית לחלליות או טכנולוגיות אחרות.

עצמים בלתי מזוהים שפורסמו על ידי הפנטגון (צילום: צילום מסך)
עצמים בלתי מזוהים שפורסמו על ידי הפנטגון (צילום: צילום מסך)

חלק מהממצאים כולל גורם לשעבר בבית הלבן שחשף מסמך מ-2020, לכאורה, המוכיח שחזור של חללית זרה שהתרסקה באריזונה ככל הנראה בשנות החמישים. כריס מלון, שעבד בממשל קלינטון ובוש הבן, פרסם עותק מצונזר של שיחות עם "בכיר בממשלת ארה"ב" הטוען לחילוץ שרידים מההתרסקות.

בשימוע בקונגרס אשתקד, שלושה ותיקי צבא טענו כי הממשלה מפעילה זה עשרות שנים תוכנית סודית לאיסוף כלי טיס בלתי מזוהים. בעקבות זאת, הקונגרס דורש תשובות לגבי עצמים אלו.