בהאטי, שימפנזה בן 31 מצא את מותו באופן טרגי ובטרם עת, לאחר שנרדף והוכה למוות בידי חבריו למתחם, בגן החיות בקנז סיטי. על פי the kansas city star, בהאטי ברח מקבוצת שימפנזים שרדפו אחריו במתחם, ועלה על עץ במטרה לחמוק מהם. כאשר בהאטי היה על העץ הוא תפס בטעות ענף שלא יכול היה לשאת את משקלו, ונפל מגובה של 9-12 מטרים.

האירוע המזעזע תועד בידי אחד המבקרים בגן החיות, באירוע שהיו לו עדים רבים, אך ככל הידוע איש מהם לא קרא לעזרה. "בהאטי היה מסוגל ללכת חזרה לתוך הכלוב", אמר דובר של גן החיות. "מצבו הוערך בידי הווטרינרים שלנו והוא הועבר למתקן לטיפול בבעלי חיים בגן החיות". למרבה הצער, בהאטי מת בשל פציעות ודימום פנימי. האירוע דווח לסוכנות לפיקוח על בריאות החי והצומח של משרד החקלאות, והאירוע נמצא בחקירה בימים אלו. האזור נסגר למשך שארית היום, אך מאז נפתח מחדש למבקרים. 



בדומה ליונקים אחרים, חברת השימפנזים מבוססת על היררכיה, אותם קובעים חברי הקבוצה ביניהם. בהאטי, שנולד בגן החיות של מחוז סדג'וויק בוויצ'יטה, הועבר להתגורר יחד עם 12 השימפנזים של גן החיות בקיץ האחרון. "לאחר שעבר תקופת הסגר, הוא עבר תהליך היכרות מאוד שיטתי לשאר השימפנזים", אמרה דוברת גן החיות של קנזס סיטי, קים רומריה. "הוא הצטרף באופן מלא לקבוצה בפברואר, והם שהו יחד מאז ללא תקריות דרמטיות", הוסיפה. "למרבה הצער, אינטראקציה בין שימפנזים יכולה להשתנות ללא אזהרה. התכתשויות הן לרוב חלק מחברת השימפנזים ואמצעי לשמירה על המבנה ההיררכי בחברה".