טעות שעולה ביוקר: מיליוני מיילים של הצבא האמריקאי נשלחו בטעות למאלי, בעלת ברית ותיקה של רוסיה, בעקבות שגיאה קטנה בהקלדה. על פי הדיווח בעיתון "פייננשל טיימס", המיילים שכללו מסמכים דיפלומטיים ומידע רגיש על קצינים בכירים, נשלחו בטעות לדואר אלקטרוני בעל סיומת הדומיין "ml.", ולא לדומיין שאליו היו צריכים להישלח - "mil.".

על פי הדיווח,  יוהאנס זורבייר, יזם אינטרנט הולנדי, זיהה את הטעות כבר לפני עשור, ואסף לאורך התקופה האחרונה יותר ממאה אלף מיילים שנשלחו לכתובת הלא נכונה. במכתב ששלח, ניסה לשכנע את האמריקאים כי טעו בכתובת המייל: "הסיכון אמיתי, ויכול להיות מנוצל על ידי מדינות שאינן בנות ברת של ארה"ב". זורבייר, מנהל הדומיין הרשמי של מאלי, פנה שוב ושוב לבכירים אמריקאים, כולל באמצעות נספח ההגנה במאלי, יועץ בכיר לשירות הבטחת הסייבר הלאומי של ארה"ב ואפילו פקידי הבית הלבן. 

התרגיל של צה''ל וצבא ארה''ב (צילום: צבא ארצות הברית)
התרגיל של צה''ל וצבא ארה''ב (צילום: צבא ארצות הברית)

המיילים כללו בין היתר צילומי רנטגן ונתונים רפואיים, מידע על תעודות זהות, רשימות כוח אדם וצוותים, מפות של מתקנים, תמונות של בסיסים, דוחות פיקוח ימי, תלונות פליליות ורישומי מס. מייק רוג'רס, קצין אמריקאי בדימוס ששירת בסוכנות לביטחון לאומי אמר: "אם יש בידיך סוג כזה של גישה, אתה יכול לייצר מודיעין איכותי גם ממידע לא מסווג. זה לא אירוע נדיר, זה לא מחוץ לנורמה שאנשים טועים, אך השאלה היא קנה המדינה, משך הזמן ורגישות המידע".

זורבייר סיפר כי באחת הפעמים, נשלח דואר אלקטרוני שכלל את תוכניות הנסיעה של ג'יימס מקונוויל, המכהן כראש מטה צבא ארצות הברית. המייל כלל פרטים על ביקורו באינדונזיה בחודש מאי האחרון, ובו רשימה של בתי המלון, מספרי החדרים ופרטי הפגישות במדינה. בתוך כך, מהפנטגון נמסר כי "משרד ההגנה מודע לנושא וחוקר זאת ברצינות".

לי מקנייט, פרופסור ללימודי מידע באוניברסיטת סירקיוז, אמר כי הוא מאמין שלצבא ארה"ב היה מזל שהמיילים הגיען לדומיין של ממשלת מאלי ולא לפושעי סייבר. הוא הוסיף כי "פלישת טייפו היא סוג של פשע סייבר המתמקד במשתמשים השוגים בהקלדת סיומות של אתרים" וכי מדובר בטעות נפוצה.