נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) שנודע לו על ידי היועץ המיוחד ג'ק סמית' כי הוא מהווה "מטרה" לחקירה הפלילית בנוגע למאמצים לביטול הבחירות בשנת 2020.

טראמפ טוען: כך הייתי מסיים את המלחמה באוקראינה בתוך יום אחד
טראמפ: "נתניהו היה הראשון לברך את ביידן, והוא אפילו לא מוזמן לבית הלבן"

"ג'ק סמית' המטורלל, התובע במשרד המשפטים של ג'ו ביידן, שלח מכתב שקבע כי אני מטרה של חקירת חבר המושבעים, ונותן לי ארבעה ימים קצרים מאוד לדווח לחבר המושבעים, שפירושו כמעט תמיד - מעצר והגשת כתב אישום", פרסם טראמפ באתר Truth Social.

מכתב מהתובעים הפדרליים לטראמפ מבהיר שהתובעים מתמקדים במעשיו של הנשיא לשעבר בחקירת ביטול הבחירות בשנת 2020, ולא רק של הסובבים אותו. הצוות המשפטי של טראמפ לא הגיב רשמית להזמנה להעיד בפני חבר המושבעים, אך צפוי במידה רבה שטראמפ יסרב לעשות זאת.

צוותו של טראמפ העביר את היום ביצירת קשר עם עורכי דין המעורבים בחקירת אירועי ה-6 בינואר 2021, ועבדו כדי להבין למי עוד, אם בכלל, נשלח גם מכתב. הבית הלבן סירב להגיב. נגד טראמפ הוגשו כבר פעמיים כתבי אישום השנה. התובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג, האשים את הנשיא לשעבר ב-34 אישומים של זיוף רישומים עסקיים בחודש מרץ, וסמית' האשים את טראמפ ב-37 אישומים בחקירת המסמכים המסווגים בחודש שעבר. טראמפ טען לחפותו בשני המקרים.

דונלד טראמפ מודיע על ריצה בבחירות לנשיאות 2024, קרדיט: רויטרס

בתיק המסמכים המסווגים, טראמפ קיבל מכתב ממשרד היועץ המיוחד ב-19 במאי. עורכי דינו נפגשו אז עם פקידי משרד המשפטים ב-5 ביוני. שלושה ימים לאחר מכן, ב-8 ביוני, הגיש חבר המושבעים כתב אישום נגד טראמפ.

"על פי חוקת ארצות הברית, יש לי את הזכות למחות על בחירות שאני משוכנע לחלוטין שהיו מזויפות וגנובות, בדיוק כפי שהדמוקרטים עשו נגדי ב-2016, ורבים אחרים עשו לאורך הדורות", כתב טראמפ.