עיתון ה"וושינגטון פוסט" דיווח אמש כי הרשויות הפדרליות בארה"ב החלו לחקור כמעט 5,000 טייסים החשודים בזיוף התיעוד הרפואי שלהם. על פי הדיווח, הטייסים החשודים, הסתירו את העובדה כי הם מטופלים בהפרעות נפשיות, מה שהיה עלול למנוע מהם להמשיך ולעסוק בתחום. הדוח של רשות התעופה הפדרלית (FAA) ציין כי הטיסים הנבדקים הם יוצאי צבא, שדיווחו לרשות שמצבם הבריאותי תקין.

דובר ה-FAA אמר בהצהרה לכלי התקשורת המקומיים כי הסוכנות אכן פתחה בחקירה נגד 4,800 טייסים, שלדבריו "סיפקו מידע שגוי כחלק מהדרישות הרפואיות שלהם". עוד אמר כי "הרשות תטפל במחצית מהמקרים, והורתה ל-60 טייסים, המהווים סיכון ברור לבטיחות התעופה, להפסיק לטוס בזמן החקירה". מומחים אמרו כי החקירה חשפה את החולשה של המערכת הרפואית בתוך ה-FAA, וכי המספר העצום של הטייסים שלא דיווחו על הבעיות הבריאותיות מהווה סיכון בטיחותי של ממש.

לוח הטיסות בשדה התעופה בשיקאגו (צילום: REUTERS/Jim Vondruska)
לוח הטיסות בשדה התעופה בשיקאגו (צילום: REUTERS/Jim Vondruska)

המומחים הוסיפו כי הטייסים נדרשים לעבור בדיקות בריאותיות על בסיס קבוע, וכי ה-FAA מסתמך על הדיווח העצמי של הטייסים בכל הנוגע למצבם הבריאותי, גם כשהם סובלים מהפרעות שקשות לגילוי, כגון דיכאון או הפרעת דחק פוסט טראומטית. הדוח החריף אף ציין כי משרד המפקח הכללי על החיילים המשוחררים בודק האם ניתן להעמיד לדין כמה מהטייסים בגין הונאה.