הודו בדרכה לשנות את שמה? בהזמנה חגיגית שנשלחה למנהיגי ה-G20, נכתב כי הם מוזמנים לארוחה רשמית עם "נשיאת בהרט (Bharat)", כשהמילה 'הודו' כלל אינה כתובה בה, כך דווח היום (שלישי) בכלי התקשורת במדינה. מזכ"ל הקונגרס, ג'איראם ראמש, צייץ בחשבון הטוויטר שלו ואישר את הדיווח: "ההזמנות הרשמיות נשלחו למנהיגי ה-G20 תחת נשיאת בהרט, במקום נשיאת הודו". השם 'בהרט' הוא שמה של המדינה בשפות הודיות שונות, ואף מוזכר בחוקה ההודית.

בתוך כך, בזמן שהמדינה מארחת את הפסגה, ההזמנה הרשמית גרמה לסערה פוליטית רבה במדינה המאוכלסת ביותר בעולם. שאשי תרור, חבר הלוק סבהה, הבית התחתון של הפרלמנט ההודי, תקף בחריפות: "אמנם אין מניע חוקתי לקרוא להודו בהרט, שהיא אחת משני השמות הרשמיים של המדינה, אך אני מקווה שהממשלה לא תנהג בטיפשות ותוותר לחלוטין על השם 'הודו', שזהו מותג ושם בעל ערך במשך מאות שנים. אנחנו צריכים להמשיך להשתמש בשני השמות במקום לוותר על השם ההיסטורי המוכר ברחבי העולם". 

גם שראד פאוואר, חבר הרג'יבה סבהה, הבית העליון של הפרלמנט ההודי, הצטרף לגינוי: "אין לאף אחד את הזכות לשנות את שם המדינה. אני לא מבין למה מפלגת השלטון מוטרדת בגלל שם המדינה".

מנגד, רג'יב צ'נדראסקאר, שגם הוא חבר הרג'יה סבהה, התראיין לכלי התקשורת המקומיים ואמר: "אני לא מבין על מה המהומה? המדינה שלנו היא בהרט, לקונגרס יש בעיה עם כל דבר. לי אין בעיה עם השם, אנחנו בהרט ולא צריך להיות ספק לגבי זה. צריך לחכות ולראות האם ידונו על כך בישיבת הפרלמנט הבאה". בכיר הודי נוסף שהתראיין לכלי התקשורת המקומיים אמר כי "שמעתי שהשם של הודו משתנה, אנחנו קוראים למדינה בהרט, מה חדש בזה? העולם מכיר אותנו כהודו, מה קרה פתאום שצריך לשנות את שם המדינה?". 

ועידת ה-G20 מתקיימת בהודו בזמן מושלם עבור ראש הממשלה נרנדרה מודי, שפועל על מנת להפוך את מדינתו לכוח עולה בכלכלה העולמית, וכמעצמה גלובלית שמציעה מודל למדינות המתפתחות. אנליסטים פוליטיים ציינו כי "מודי הוא פוליטיקאי מקצוען, הוא מארח את הפסגה בזמן שהודו עולה שוב על הבמה העולמית, וזה טוב מאוד עבור ציבור הבוחרים הרחב".