מבצע חרבות ברזל - היום ה-11: מאז תחילת הלחימה בעזה, מצרים נמצאת תחת לחץ בינלאומי מצד ארצות הברית, האיחוד האירופי, ישראל וקטאר, לפתוח את מעבר רפיח ולאפשר למאות אלפי פליטים פלסטינים לעבור לשטחה.

ביום ראשון האחרון, ה-15 באוקטובר, ביקר שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בקהיר, שם נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, וניסה לשכנע אותו לקבל את הפליטים. גם משלחות דיפלומטיות ישראליות וקטאריות ביקרו בקהיר בימים האחרונים, בניסיון לשכנע את השלטונות לקלוט את מאות אלפי הפלסטינים הנמלטים משטח הלחימה.

מעבר רפיח בגבול עם מצרים (צילום: AFP)
מעבר רפיח בגבול עם מצרים (צילום: AFP)

גורמים באיחוד האירופי דיווחו כי אם מצרים תתיר את כניסתם של חלק מהפלסטינים, יוענק לה סיוע הומניטרי נדיב, כך על פי הדיווחים ב"וול סטריט ג'ורנל". בנוסף, קבוצה של חברי בית הנבחרים של ארה"ב מהמפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית, ביקשה גם היא "להפציר במצרים לעשות כל שביכולתם כדי להגן על הפליטים הפלסטינים מעזה ולהקים עבורם אזורים בטוחים על הגבול", כך לפי אתר Axios.

כוחות צה''ל בגבולות עזה (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
כוחות צה''ל בגבולות עזה (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

עם זאת, מצרים ממשיכה להתנגד ללחצים ומסרבת לפתוח את מעבר רפיח משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא למנוע את הריסת עזה ולתרום לתוכנית הישראלית בהעברת הפליטים מעזה לסיני, והסיבה השנייה היא החשש ממעבר של ארגוני טרור למצרים דרך מעבר רפיח. הלחץ הבינלאומי על מצרים צפוי להימשך, במיוחד לאור הלחימה שלא צפויה להסתיים בקרוב.