המשאיות שנכנסו אתמול עם סיוע הומניטרי לרצועת עזה לא נבדקו האם הם מכילות כלי נשק, כך עולה מדיווח "בניו יורק טיימס". בעקבות כך, דובר מזכ"ל האו"ם סטפן דוז'ריק אמר כי יש צורך לבדוק שיירות סיוע עתידיות לעזה.

על פי הדיווח, בדיקת המשאיות היא דרישה מרכזית מצד ישראל, שרוצה  להבטיח שלא יועבר נשק או אמל"ח לידי ארגוני הטרור והחמאס בראשן. תהליך הבדיקה ההדדית עבור המטענים במשלוחים עתידיים עדיין נמצא במשא ומתן, אמרו גורמים באיחוד האירופי והאו"ם. לפי הצעה אחת, האו"ם יבדוק את המטען ללא מעורבות של מדינות אחרות.

מנגד, מטעם מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "לבקשת הממשל האמריקאי, הוכנס היום לדרום רצועת עזה, דרך מעבר רפיח שבמצרים, סיוע הומניטארי המכיל מים, מזון וציוד רפואי בלבד. כלל הציוד נבדק טרם כניסתו לעזה. נדגיש כי בידי ישראל היכולת לוודא שלא הוכנס או הוצא שום דבר אחר מלבד האמור לעיל".

שאלה נוספת שנותרה בלתי פתורה הייתה האם יורשה להכניס דלק לעזה, הוסיפו הגורמים. האו"ם והאיחוד האירופי מתעקשים שדלק חיוני להפעלת גנרטורים המפעילים בתי חולים ומפעלי התפלת מים בעזה יוכנס, אבל ישראל חוששת שהחמאס יוכל להשתמש בדלק לפעולות צבאיות. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, הזהיר בשבת כי להמשך השארת דלק מחוץ לשיירות הסיוע עלולות להיות "השלכות מסוכנות".

הסיוע יועבר למחסנים המתוחזקים על ידי אונר"א ולאחר מכן יועבר למקומות הזקוקים לכך. בהצהרה כינה הסהר האדום הפלסטיני את הסיוע "השקף של תקווה", אך אמר כי מדובר ב"טיפה בים". בהצהרה של הסהר האדום הפלסטיני לא נכתב לאן בדיוק יגיע הסיוע בעזה.  

הסיוע שהגיע לרפיח כלל רק מים, מזון, תרופות ואספקה ​​רפואית, כך לדברי דוברת אגודת הסהר האדום הפלסטינית. קיים צורך חריף בדלק לגנראטורים כדי לספק חשמל בבתי חולים, המטפלים באינספור חולים עם פציעות קריטיות. "זה כל כך חיוני לאפשר לדלק להיכנס בהקדם האפשרי", אמרה.