חבר הקונגרס הדמוקרטי, בראד שרמן (ממדינת קליפורניה), הצהיר בערב יום שלישי, בפני אולם מלא בחברי קונגרס אחרים ופעילים יהודים ונוצרים פרו ישראלים, כי לא יכולה להיות הפסקת אש ברצועת עזה, עד לחיסולו של ארגון הטרור חמאס.

"בסופו של דבר אנחנו צריכים לעשות את העבודה - ולראות בסופה את המזרח התיכון ללא חמאס", אמר שרמן, יו"ר משותף של ארגון בעלות הברית של הקונגרס.

שרמן היה אחד מארבעת הנואמים המרכזיים מטעם הקונגרס האמריקאי, בקבלת פנים שנערכה בקפיטול על ידי קרן בעלות הברית הישראלית וקבוצת "הג'רוזלם פוסט". האירוע האינטימי נועד להכניס את נציגי הקונגרס, שעמדתם חשובה לציבור האמריקאי, לחדר אחד עם בני משפחות של חטופים וקורבנות מתקפת הטרור של חמאס. בנוסף, הם דנו בעלייה החריפה במקרים אנטישמיים בארה"ב ובעולם כולו.

"הג'רוזלם פוסט הוא השער בין ישראל לעולם", אמרה מנכ"לית ג'רוזלם פוסט ענבר אשכנזי. "בחרנו להיות שותפים באירוע הפרו-ישראלי החשוב הזה בוושינגטון כדי להביא את הקולות  של ישראל לוושינגטון בתקופה שבה ישראל נאבקת להשיג את התמיכה הנדרשת כדי להגן על עצמה ולהילחם באנטישמיות הגוברת בעולם".

דוברים נוספים מטעם הקונגרס כללו נציגים רפובליקניים ודמוקרטיים, בהם: דאג למבורן, בראד שניידר וכריס סמית'. היו גם נציגי קונגרס שלא נאמו, אך דאגו להראות נוכחות, בהם חברי המפלגה הדמוקרטית סטיב כהן וקאת'י מנינג. וחברי המפלגה הרפובליקנית, ביל ג'ונסון, קאט קאמאק ומריה סלזאר.

"כאשר ארגון הטרור חמאס החליט ללכת לבצע את הפיגוע ב-7 באוקטובר הם ידעו שהם ימותו, והם מתים באלפים עכשיו בזכות צה"ל", אמר שרמן. "אבל הם היו מוכנים לעשות את זה, כדי לשים את התמונות האלה על מסכים ברחבי העולם ובטלפונים ניידים.

"הייתה לנו הפסקת אש ב-6 באוקטובר, ואז חמאס התפוצץ על ישראל מעזה", המשיך שרמן. הוא אמר כי על ישראל להשלים את עבודתה בעזה לפני שהפסקת האש תאפשר לארגון הטרור להתארגן מחדש, וציטט גורם בכיר בחמאס שאמר לעיתונות הערבית: "אנחנו צריכים עוד 7 באוקטובר, ועוד אחד אחרי זה, ועוד אחד אחרי זה, עד ישראל תושמד".

עד כה, הבית הלבן שמר ברובה על הבקשה של ישראל לא להפסיק את הלחימה בעזה. עם זאת, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן דחפו ל"הפוגות הומניטריות", כדי לאפשר לאזרחים בעזה רגעי שקט. בהתחלה ישראל טענה נגד חלונות הומניטאריים קצרים, אך בסוף הסכימה לדרישה.

בבוקר האירוע התכנסו אנשי הקונגרס להקרנת סרט הזוועות, שאורכו 43 דקות, שהוכן על ידי צה"ל ממקורות שונים ומצלמות גוף שנשאו מחבלי החמאס. אותם צילומים בסרט מדגישים את האכזריות וברבריות של מחבלי חמאס. בערב, לפני ההתכנסות בקפיטול, נערך בוושינגטון, במשך שעתיים, מצעד עוצמתי למען ישראל, שמשך אליו יותר מ-250 אלף משתתפים יהודים ופרו-ישראלים.

קבלת הפנים הדו-מפלגתית בקפיטול התרכזה יותר בדיפלומטיה על בסיס אמונה. מנהלת קרן בעלות הברית, ג'ורדנה מקמילן, אמרה שמערכת היחסים הזו: "איתנה, ולעולם לא תפחת"

שגריר ישראל בארה"ב, גלעד ארדן, אמר באירועי: "ניתן לחוש את האופי הדו-מפלגתי של דיפלומטיה מבוססת אמונה בבתי מחוקקים ברחבי העולם, במיוחד כאשר אנו נלחמים בהטיה ובעיוות שאנו רואים באו"ם.

"זה או אנחנו או הם", אמר ארדן על מלחמת חמאס-ישראל בפני קהל מוחא כפיים. "וזה בטח יהיה אנחנו".

חבר הקונגרס למבורן, מהמפלגה הרפובליקנית, הדגיש במהלך נאומו את חבילת הסיוע הצבאית בהיקף 14 מיליארד דולר שאושרה לאחרונה לישראל. הקצאה משמעותית זו נועדה לשפר את מערכות ההגנה מפני טילים של ישראל, לרבות כיפת ברזל וקלע דוד, על ידי הוספת למעלה מ-100 משגרים חדשים וכמעט 15 אלף מיירטים. כפי שאמר בכיר בממשל האמריקאי למגזין טיים, החבילה כוללת גם הוראות לחידוש מלאי המיירטים, פגזי ארטילריה ושאר אמצעי לחימה חיוניים ליכולות ההגנה של ישראל.

למבורן אמר כי הוא נפגש לאחרונה עם נציג של חברת הביטחון רפאל המייצרת את כיפת ברזל וכי היא עוסקת בפיתוח מערכת משודרגת שתשתמש באנרגיה או בלייזרים כדי להפיל טילים.

דוברים נוספים באירוע כללו את מארק בלזברג, יו"ר קרן OneFamily; משה אמיליו לביא, שגיסו, עומרי, תושב נחל עוז, מוחזק כבן ערובה ברצועת עזה; איתן ניישלוס, איש עסקים צעיר, פילנתרופ ומנהיג יהודי שחי בדובאי לאחר הסכם אברהם; האלוף במיל' דורון אלמוג, יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית - שארבעה מבני משפחתו נחטפו על ידי חמאס ושניים מהם נרצחו במתקפת ה-7 באוקטובר; מארק וילף, יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית; וירון אשכנזי, מייסד ושותף מנהל של Awz Ventures, שייצג את מגזר ההייטק בשירות הנצחת קורבנות הטבח בחמאס ב-7 באוקטובר וכיצד להשתמש בטכנולוגיה כדי לסייע בהפחתת משברים, להילחם באנטישמיות ושנאה. ״זוהי מלחמה של בני האור מול בני החושך", אמר אלמוג, "אנחנו לא באים לנקום או להעניש אלא באים בשביל עמנו, למען זהות יהודית ישראלית כדי להאיר לעצמנו את הדרך".

מקמילן, שהתרגשה במיוחד מהנאומים של הקורבנות והניצולים (ראה סיפורים קשורים באתר הג'רוזלם פוסט, אמר כי ישראל מנהלת לחימה בשלוש חזיתות: צבאית, תקשורתית ודיפלומטית. "המטרה שלנו עם חברי הקונגרס היא להיות כיפת ברזל דיפלומטית עבור עם ישראל", אמרה.