התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כרים קאן הודיע כי קיבל פנייה לגבי המצב בשטחים הפלסטיניים מדרום אפריקה, בנגלדש, בוליביה, איי קומורו וג'יבוטי, שביקשו לפתוח בחקירה בנוגע למצב בשטחים אלה - בעוד חקירה כזו כבר מתנהלת מחודש יוני על ידי האו"ם, שפרסם הצהרה הטוענת כי הפעולות האלימות הישראליות בשטחים הפלסטיניים, ובעיקר בעזה, מאז 7 באוקטובר - מצביעות על "רצח עם בהתהוות".

מומחים תיארו את הפעולות של ישראל בשימוש בנשק רב־עוצמה עם השפעות חסרות הבחנה, המובילות למניין הרוגים גבוה והרס עצום של תשתיות קריטיות - שלא ניתן להגדירן כפעולות של הגנה עצמית.

משרד החוץ הישראלי מסר כי ישראל דוחה את הטענות, ואלה שחתמו על ההצהרה מעליבים קורבנות כל רצח עם שבוצע לאורך ההיסטוריה.
דובר מזכ"ל האו"ם אמר כי הצהרת המומחים אינה קשורה למזכ"ל, ועמדת האו"ם בנוגע לרצח עם ברורה - רצח עם יכול להיקבע ולהיות מוגדר רק על ידי בית משפט מוסמך.

יהודי טורקיה היו לאחרונה קורבן לאיומים אנטישמיים, ונוקטים אמצעי זהירות כמו הימנעות מלהתקרב להתקהלויות או להפגין את זהותם בפומבי.

חברים בקהילה המונה 15 אלף איש סיפרו כי הם מקבלים איומים טלפוניים כמו "היטלר לא סיים את המלאכה - אנחנו נדאג לכך". בבזאר הגדול תלה סוחר שלט "הכניסה ליהודים אסורה", אך הוריד אותו בלחץ סוחרים אחרים. באיזמיר חוּלל בית כנסת בכתובות "ישראל רוצחים".

מכיוון שלישראל אין כרגע נציגות בטורקיה, שגרירות ארה"ב ונציגויות אמריקאיות בטורקיה קיבלו אזהרה מפני הפגנות ברחבי טורקיה נגד ישראל, שחלקן עשויות להיות מופנות גם נגד ארה"ב ומדיניותה.

שבעה מוסדות חינוכיים בארה"ב מצויים תחת חקירת המשרד לזכויות האזרח במחלקת החינוך האמריקאית, חמישה על רקע אירועי אנטישמיות ושניים על רקע אירועי אסלאמופוביה. שר החינוך האמריקאי קרדונה אמר כי אין מקום לשנאה בבתי הספר, וכי חייבים להבטיח סביבה חינוכית בטוחה לכל אדם.

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", ידוענים ומשפיענים יהודים התעמתו עם מנהלי טיקטוק בשיחה פרטית. בטיקטוק מתמודדים עם האשמות גוברות שלפיהן האפליקציה מקדמת תוכן פרו־פלסטיני ואנטי־ישראלי. "בושו לכם!", אמר הבדרן סשה ברון כהן.