60,000 יהודים בריטים ותומכי ישראל מרחבי בריטניה, צעדו היום (ראשונים) יחד נגד האנטישמיות ברחבי לונדון.בין הצועדים נכחו הרב סר אפרים מירוויס, רוברט ג'נריק, טום טוגנדהט, פיטר קייל ורוברט חלפון. גם עדי מרסן, דיים מורין ליפמן, לואיזה קלין, פליסיטי קנדל ואליוט לוי, השדרן ג'וליה הארטלי-ברוור וונסה פלץ, העיתונאית טובי יאנג, הצלמת לורה דודסוורת' ואחרים נראו בכינוס הגדול ביותר נגד אנטישמיות מאז קרב כבל ב-1936. 

הצעדה, שאורגנה על ידי Campaign Against Antisemitism בתמיכת קבוצות יהודיות קהילתיות רבות וארגונים לא יהודים, כולל אלה שמאחורי הצהרת אוקטובר, החלה בבתי המשפט המלכותיים על הסטרנד לפני שעברה במהלך משרד וויטהול והסתיימה בכיכר הפרלמנט, שם הקהל של ישאו דברים על ידי הרב, שר החוץ. רוברט ג'נריק, המנחה רייצ'ל ריילי, השחקנית טרייסי-אן אוברמן. הזמרת הישראלית ריטה ואחרים. 

הצעדה מגיעה כששבוע אחר שבוע, מרכז לונדון נעשה לאזור אסור ליהודים. היינו עדים לפשע המונית, כולל האדרת טרור, תמיכה בארגונים טרור אסורים כמו חמאס, והסתה לשנאה גזעית או דתית נגד יהודים. צעדות עברו דרך בירתנו בקביעות עם קרי רצח עם, סרטי ראש נוסח חמאס, שלטים אנטישמיים, קריאות לג'יהאד ולגלובליזציה של האינתיפאדה, שירים על טבח יהודים ודגלי איסלאמיסטים. 

היום, מסע הפרסום נגד אנטישמיות פרסם את התוצאות סקר בקרב יהודי בריטניה, שהניב את ההבנות המדאיגות הבאות: 69% מהיהודים הבריטים אומרים שהם נוטים פחות להראות סימנים גלויים ליהדותם כרגע; כמעט חצי מיהודי בריטניה שקלו לעזוב את בריטניה בגלל אנטישמיות, מאז ה-7 באוקטובר; יותר משישה מכל עשרה יהודים בריטים חוו או היו עדים לתקרית אנטישמית מאז ה-7 באוקטובר או מכירים מישהו שחווה; רק 16% מיהודי בריטניה מאמינים שהמשטרה נוקטת לפשע שאנטישמי כאל צורות אחרות של פשעי שנאה, כששני שלישים מאמינים משטרה נוקטת מוסר כפול. 

כמו כן, 90% מיהודי בריטניה אומרים שהם היו נמנעים מנסיעה למרכז עיר אם מתקיימת שם הפגנה נגד גדולה ישראל. מרכזים העירוניים שלנו הפכו לאזורים אסורים ליהודים. 

הסקר נערך בין ה-12 ל-17 בנובמבר 2023. הכל התקבלו 3,744 תגובות. התוצאות והמתודולוגיה ניתנות להלן. 

גדעון פלטר, מנכ"ל הפוטנציאל נגד אנטישמיות, אמר: "שבוע אחר שבוע, מרכז לונדון הפך לאזור אסור ליהודים. היינו עדים לפשע המונית, כולל האדרת טרור, תמיכה בארגונים טרור אסורים כמו חמאס, והסתה לשנאה גזעית או דתית נגד יהודים. האמת העצובה היא שיהודים לא מרגישים בטוחים בעיר שלנו. יש לנו גם נתונים אמפיריים שמוכיחים את המצב, כאשר תשעים אחוז מהיהודים אמרו שהם נמנים מאזורים עירוניים כשההפגנות הללו מתנות. הדרך היחידה לשנות זאת היא לאכוף את החוק, כפי שאנו דורשים כבר שבועות. זה מה שהמצעד של היום, שמשך הגדול אלפים בכינוס מאז קרב רחוב הכבלים לפני חיים שלמים ב-1936, היה כל כך חשוב. הגיע הזמן שהמשטרה תוכיח שהם טועים". 

"האנטישמיות עלתה בלמעלה מ-1,000%, והשפעה גרועה מאי פעם, כאשר כמעט 70% מיהודי בריטניה מסתירה את זהותם יהודית ומעטה חלק מהקהילה שוקלת לעזוב את המדינה בגלל אנטישמיות. בריטניה בנקודת פיתול. אם השלטונות מאמינים שהרחובות שלנו וארצנו צריכים להיות בטוחים עבור כל הבריטים - כולל יהודי בריטניה - לפעול נגד שנאה לפני שיהיה מאוחר מדי".