שר החוץ ישראל כ”ץ נפגש היום (רביעי) בפריז עם שר החוץ של צרפת סטפן סז’ורנה. השניים שוחחו על הצורך למנוע צווי מעצר נגד ההנהגה הישראלית ונגד ההכרה במדינה פלסטינית. שר החוץ סז’ורנה הבהיר את עמדת צרפת ואמר כי המדינה דוחה את ההשוואה שעשה התובע בין מדינת ישראל, שהיא מדינה דמוקרטית, לבין ארגון הטרור חמאס.

שר החוץ כ"ץ למקבילו הצרפתי: "הכרז שהחלטתו של התובע הכללי לא מקובלת עליך"
ישראל פנתה לצרפת: "הכריזו שהחלטתו של התובע הכללי בהאג לא מקובלת"

בנוסף, הביע סז’ורנה את התנגדות מדינתו להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית ואת הצורך בהסתייגות צרפת מההשוואה המקוממת שעשה התובע בביה”ד בהאג בין מנהיגי ישראל לבין החמאס. שר החוץ כ”ץ הודה לשר סז’ורנה על תמיכתו. כ”ץ דן עם השר בהצעה הצרפתית בנוגע לגבול לבנון, והבהיר כי בקרוב ממשלת ישראל תקבל החלטות מכריעות על מנת להשיב את תושבי הצפון לביתם.

יישובי הצפון (צילום: דוד כהן פלאש 90 )
יישובי הצפון (צילום: דוד כהן פלאש 90 )

השניים סיכמו כי צרפת תקדם סנקציות נוספות נגד פרויקט הגרעין האיראני בוועידת סבא”א הקרובה שתיערך בחודש הבא, זאת לצד קידום סנקציות בפורום בינ”ל נוספים על פרויקט הטילים והכטב”מים של איראן. 

שרידי טיל איראני סמוך לים המלח (צילום: רויטרס)
שרידי טיל איראני סמוך לים המלח (צילום: רויטרס)

שר החוץ ישראל כ”ץ אמר: “יש חשיבות רבהה לדברים שאמר היום ידידי שר החוץ הצרפתי סז’ורנה, שהסתייג מההכרה החד צדדית במדינה פלסטינית ומהוצאת צווי מעצר להנהגה הישראלית, תוך השוואה מעוותת לארגון הטרור חמאס. צרפת הבהירה בביקור הזה כי היא תומכת לחלוטין במאמציה של מדינת ישראל להשיב את כל החטופים, למוטט את שלטון החמאס בעזה, להגן על תושבינו מפני חיזבאללה בגבול לבנון ולהטיל סנקציות כבדות על איראן. אני מודה לשר החוץ סז’ורנה על שיתוף הפעולה – שרק ילך ויתהדק”.