מנכ״לית תוכנית המזון העולמית של האו"ם אמרה אתמול (ראשון) כי הארגון החליט לעצור את חלוקת הסיוע ההומניטרי לתושבי רצועת עזה כי היא ״מודאגת לביטחון האישי של צוותה״ לאחר מה שדווח כאחד הימים הקטלניים ביותר ברצועה, כך לפי סוכנות הידיעות AP.

"ראה תמונות שלו מהעצרת באל-גזירה": משפחתו של אלמוג מאיר ג'אן עם פרטים מהשבי

תיעוד ההכנות לקליטת המזח הימי לסיוע הומניטרי בעזה (צילום :דובר צה"ל)

סוכנות האו"ם לא מסרה פרטים נוספים, כולל כמה זמן תימשך ההפוגה. דוברי הסוכנות לא הגיבו לבקשות של סוכנות AP לקבלת פרטים נוספים. את הדברים אמרה לאחר שנשאלה על הקמת המזח במהלך ריאיון ברשת הטלוויזיה CBS, ואמרה בתגובה: "כרגע אנחנו מושהים".

"אני מודאגת לגבי בטיחות האנשים שלנו לאחר התקרית אתמול", אמרה ללא פירוט, "אז לקחנו צעד אחורה לרגע". היא הוסיפה שהיא רוצה "לוודא שאנחנו בתנאים בטוחים ובקרקע בטוחה לפני שנתחיל מחדש. אבל שאר המדינה פועלת. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים בצפון ובדרום”.

התקיפה בבית ספר בעזה (צילום: REUTERS/Abed Khaled)
התקיפה בבית ספר בעזה (צילום: REUTERS/Abed Khaled)

בנוסף, הסוכנות האמריקנית לפיתוח בין-לאומי (USAID) אמרה בהצהרה ל-Associated Press כי היא עובדת עם פקידי ממשל ארה"ב אחרים ועם קבוצות הומניטריות בעזה "כדי להבטיח שהסיוע יוכל לחדש את התנועה בבטחה וביעילות לאחר השלמת הסקירה הביטחונית שהקהילה ההומניטרית מבצעת כעת".

אירוע חילוץ ארבעת החטופים בשבת האחרונה, הותיר 274 הרוגים פלסטינים, כך לפי משרד הבריאות העזתי, והרוג אחד מכוחות הימ״מ. עוד אמרה מנכ״לית הארגון, סינדי מקיין, כי שניים ממחסני המזון של הארגון ספגו טילים וחבר צוות אחד נפגע. הודעה זו היא עוד מכשול בתוכנית האמריקנית להעביר סיוע הומינטרי באמצעות המזח הימי.