כוחות כורדים בצפון עיראק הודיעו היום (רביעי) כי הצליחו לדחוק את לוחמי דאעש מכמעט 500 קילומטרים רבועים והצליחו לנתק את דרכי האספקה בין העיר הגדולה ביותר הנשלטת ע"י הארגון, מוסל, לבירת הארגון א-ראקה, שנמצאת מערבית לה בסוריה.

ארגון דאעש כבש את מוסול, העיר הגדולה ביותר בצפון עיראק בה מתגוררים קרוב לשתי מליון נפשות, יחד עם חלקים רבים מצפון מערב עיראק תוך השפלת הממשלה המרכזית החלשה במדינה. אך לוחמי המליציה של האזור האוטונומי הכורדי, הפאשמרגה, הצליחו לכבוש מחדש שטחים נרחבים בסיוע תקיפות הקואליציה האמריקאית. 
בסיוע תקיפות אוויר במהלך הלילה, שהמשיכו אל תוך המתקפה עצמה,  התקדמו לוחמי הפשמרגה בחמישה כיוונים שונים והצליחו לכבוש עמדה קידמית חשובה של לוחמי דאעש בצומת של קיסקה, כ-40 קילומטרים מערבית למוסול.  צי של בולדוזרים הגיע אחרי הלוחמים וחפר מערכת ביצורים על מנת להגן על ההישג. 

אם יצליחו הכורדים הכורדים לשמור על נתיב התחבורה סגור, הדבר יביא לבידודה של מוסול מהעיר תל עפר, מאוז מבוצר של ארגון דאעש, ומהגבול הסורי שנמצא 100 קילומטרים מערבית לעיר. מסרור בארזאני, יו"ר המועצה הצבאית הכורדית,  אמר במסיבת עיתונאים כי הלוחמים של ארגון דאעש עדיין מסוגלים לנוע ממוסול לתל עפר אך הוסיף כי ייקח זמן רב יותר והתקשורת תהיה קשה בהרבה. 

לוחמות כורדיות במצעד סמוך לאירביל. צילום: רויטרס
 
"מוסול יותר מבודדת מהצפון, המזרח והדרום משהייתה לפני המתקפה הכורדית, יש יותר לחץ מופעל על דאעש" אמר באראזני. הכורדים הצליחו לכבוש מחדש את מעבר הגבול ראביע מסוריה , מנתקים את הכביש המהיר ממוסול ובחודש שעבר הצליחו לחץ מאות יזידים שנמלטו מבתיהם. 
בארזאני אמר כי במקום הקרבות בצומת קיסקה נמצאו כ-200 גופות של לוחמי דאעש, אך סרב למסור כמה לוחמי פשמרגה נפלו במהלך הקרב. עוד נמסר כי 14 מכוניות תופת נשלחו ע"י לוחמי דאעש, אך הן הושמדו מבעוד מועד בידי מתקפות אוויריות של כוחות הקואליציה. .